۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۱۳۸۰۵
نماینده مجلس ملی سوریه:

اگر ملت ایران با امام خمینی همدل نبودند انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد

اگر ملت ایران با امام خمینی همدل نبودند انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد
محمد رجا گفت: امام خمینی ارتباط ملت و مردم با هم و با دولت‌ها را مطرح کردند و اگر ملت ایران همرنگ و همدل با امام خمینی نبودند، این انقلاب رخ نمی داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محمد رجا نماینده مجلس ملی سوریه گفت: امام خمینی (رہ) ارتباط ملت و مردم با هم و با دولت ها و خداوند را مطرح کردند و ایدئولوژی اسلامی مبارزه با ظلم و رفع وابستگی را اولویت قرار دادند. زمانی که انقلاب اسلامی در کشوری تحت سلطه غرب رخ داد، در واقع دعوت عملی سایر ملت ها برای رهایی از وابستگی به غرب بود. اگر ملت ایران همرنگ و همدل با امام خمینی نبودند، این انقلاب رخ نمی داد.

وی تاکید کرد: مسجدالاقصی قبله نخست بوده و برای مسلمانان قداست دارد و خط قرمز محسوب می شود. تنها حرمی است که تحت اشغال است و امام خمینی با تاکید بر قدس، بر وحدت امت اسلامی تاکید کردند. قدس نقطه وحدت همه مسلمانان و مبارزه با سلطه یهودیان بر اراضی اسلامی است.

این فعال سیاسی ابراز داشت: میان هر دو وحدت ایدئولوژی و رویکرد را شاهدیم اما در حوزه اجرایی کردن آن، اختلاف زمانی وجود دارد؛ همانگونه که درباره ائمه از تفاوت ادوار زمانی سخن می گوییم. هر دو در اهداف و روش یکی بودند و تاکنون شاهد تفاوتی میان دو امام نبوده ایم. هر دو درصدد عزت ملت ایران و مسلمانان و آزادی قدس و وحدت اسلامی و مبارزه با امپریالیسم جهانی بودند.

رجا افزود: ایران پیشرفت قابل ملاحظه ای در حوزه های مختلف کسب کرده است اما آنچه امام خمینی و رهبر انقلاب و ملت ایران می خواهند، بیشتر است و ایدئولوژی انقلاب بر منطقه نیز تاثیر گذاشته است. در خصوص روابط رسمی میان ایران و سوریه، ما با احترام به همراهی ایران با کشور خود نگاه می کنیم و خون شهدای سوریه و ایران یکی شده است. امیدواریم ایران به حمایت از نظام سوریه ادامه دهد./۹۸۸/

ارسال نظرات