۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۱۴۰۳۷

آغاز مرحله داوری جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر

آغاز مرحله داوری جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر
مرحله داوری جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر که به همت مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج آغاز شده، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، مرحله داوری جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر که به همت مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج آغاز شده، برگزار شد.

روند برگزاری جشنواره ملی سرود فجر در بهمن ماه از سراسر کشور آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. در بخش استانی جشنواره هر استان ۱۰ گروه برتر خود را شناخت. از بین هر ۱۰ گروه منتخب، ۴ گروه در اسفندماه به مرحله بعد راه یافتند و در معرض رای مردمی در ۱۵ روز تعطیلات نوروز قرار گرفتند. این بخش توسط شبکه‌های استانی صدا و سیما انجام شد و از میان این ۴ گروه، یک گروه با رای مردمی و یک گروه نیز با رای داوران به مرحله کشوری راه یافتند.

مجموع این گروه‌های منتخب که حدود ۷۰ گروه می‌شوند به بخش «مسابقه بزرگ تلویزیونی»(استعدادیابی) راه یافته و جوایزشان مشخص خواهد شد، که بخش اصلی جشنواره را تشکیل می‌دهند.

جشنواره سرود فجر بخش‌های دیگری هم دارد. در بخش دیگری از این رویداد بزرگ در بخش «بهترین آهنگسازی» «بهترین تنظیم» «بهترین بازخوانی» «بهترین ایده» «بهترین شعر» بخش «بین‌الملل» و بخش «حاج قاسم» و « بخش اکاپلا» هم  جوایزی تعلق خواهد گرفت که این بخش‌ها و جوایزش در آیین اختتامیه معرفی و اهدا خواهند شد. 

ازاینرو دیروز داوری این ۸ بخش آغاز شده است و این مرحله به عنوان داوری نهایی ۸ بخش جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر قلمداد می‌شود و داوری بخش تولید در مسابقه بزرگ تلویزیونی مشخص خواهد شد

با این توضیحات، علاوه بر اعلام بخشی از مراحل و برندگان و اهدای جوایز در مراسم اختتامیه، لیکن جشنواره به پایان نخواهد رسید و تازه به مرحله مسابقه بزرگ تلویزیونی(استعدادیابی) وارد خواهیم شد و جشنواره ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است که آقایان «هادی آرزم» «محمد میرزمانی» و «بهزاد عبدی» داوری بخش‌های «بهترین آهنگسازی» «بهترین تنظیم» «بهترین بازخوانی» بخش «بین‌الملل» و بخش «حاج قاسم» و آقایان حسین زایری، حسین صیامی و هادی خاکی بخش «بهترین ایده» و آقایان میلاد عرفان پور و امیری اسفندقه بخش «بهترین شعر» را برعهده دارند.

بنابر این گزارش عصر روز گذشته یازدهم تیرماه ۱۴۰۱ داوران مذکور آثار راه یافته به این مرحله را در ۸  بخش فوق‌الذکر را در محل استودیو آموزشی تالار حافظ بنیاد رودکی  داوری کردند.

این در حالی است که از ابتدای اطلاع‌رسانی و شروع روند دریافت آثار از سراسر کشور، استقبال مردم از سرودهای منتخب استانی نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود کشور کم‌نظیر بوده است.

پس از اجرای داوری‌های بخش استانی جشنواره سرود فجر ۴ گروه منتخب از هر استان برای جلب آرای مردمی به مرحله رقابت‌های مردمی راه یافته که با توجه به پخش سرود گروه‌های منتخب از شبکه‌های استانی و رقابت پرشور و هیجان‌انگیزی که میان گروه‌های سرود هر استان در ایام نوروز ۱۴۰۱ شکل گرفت، در مجموع تعدادی بالغ بر۳۳۰  هزار نفر از طریق سامانه پیامکی و اپلیکیشن تلوبیون در این رویداد مردمی شرکت کردند و نظر خود را به ثبت رساندند.   

در این جشنواره ۲۶۷۰ گروه با بیش از ۳۶۸۲ اثر شرکت کرده‌اند که بخش رای مردمی با پایان تعطیلات نوروزی به پایان رسید.

این جشنواره در قالب تولید سرود، آکاپلا (همخوانی بدون موسیقی)، بازخوانی سرود و ایده (نماهنگ و اجرای پاتوقی) برگزار می‌شود. مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بنیاد رودکی، معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما، شبکه سه، شهرداری تهران، برج میلاد ، همراه اول ، خانه سرود و موسیقی بسیج  متولی برگزاری نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر است.

مشروح خبر تاریخ و جزییات مراسم اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات