۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹
کد خبر: ۷۱۲۳۴۲

تأمین منابع مالی دانشگاه تهران از طریق دولت سالانه 2400 میلیارد تومان است

تأمین منابع مالی دانشگاه تهران از طریق دولت سالانه 2400 میلیارد تومان است
رئیس دانشگاه تهران گفت: ۹۵ درصد از بودجه دولتی دانشگاه تهران صرف حقوق و هزینه جاری می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جشنواره تجلیل از خیرین، واقفین و حامیان دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد، گفت: مبالغی که خیرین کمک می‌کنند برای دانشگاه بسیار مهم است و صرف کارکردهای اصلی دانشگاه می‌شود.

وی درباره بودجه دانشگاه تهران و نحوه هزینه‌کرد آن اظهار کرد: تأمین منابع مالی دانشگاه تهران از طریق دولت سالانه 2400 میلیارد تومان است که نزدیک به 95 درصد از این منبع مالی صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری دانشگاه می‌شود و تنها 5 درصد برای مأموریت‌های اصلی دانشگاه می‌ماند.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: منابع حداقلی، الزامات و بسترهای اولیه از جمله ساختمان و زیرساخت‌ها و همچنین نیروی انسانی اعم از اعضای هیأت علمی و کارمندان باید فراهم باشد تا مأموریت اصلی دانشگاه به انجام برسد.

مقیمی با اشاره به اجرای دو پویش «بهسازی و تعمیرات خوابگاه‌ها» و «بهسازی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران» همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره تجلیل از خیرین، واقفین و حامیان دانشگاه تهران، اظهار کرد: قطعاً بخش از مشکلات دانشگاه تهران در زمینه تعمیر و ارتقای خوابگاه‌ها و بهسازی کتابخانه مرکزی، با منابعی که در این دو پویش جمع‌آوری شد، حل می‌شود و در سال آینده گزارشی از هزینه‌کرد این مبالغ ارائه خواهیم کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نیازهای واقعی دانشگاه به درستی به خیرین دانشگاه منعکس شود، یادآور شد: همان‌طور که می‌دانید بخش عمده منابع مالی دانشگاه‌های بزرگ و معتبر دنیا از محل کمک‌های اهدایی خیرین تأمین می‌شود.

وی در عین حال گفت: متأسفانه در کشور ما با وجود فرهنگ کار خیر و وقف که جایگاه ویژه‌ای در دین ما هم دارد، اما آن طور که شایسته است از حضور و وجود خیرین استفاده نکرده‌ایم. اما در دانشگاه تهران تولیت‌هایی ذیل بنیاد حامیان دانشگاه شکل گرفته است که در این خصوص فعالیت‌ می‌کنند.

رئیس دانشگاه تهران در پایان با قدردانی از خیرین و حامیان دانشگاه تهران، اظهار کرد: می‌دانیم که شما هدف والایی دارید، نیت‌تان خالص است. ما از خداوند می‌خواهیم که به زندگی کاری و شخصی شما برکت دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات