۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۱۴۰۶۶
در گفت و گو با رسا عنوان شد؛

انتقاد امام جمعه بابل نسبت به وضعیت فرهنگی مناطق توریستی مازندران

انتقاد امام جمعه بابل نسبت به وضعیت فرهنگی مناطق توریستی مازندران
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین روحانی از وضعیت فرهنگی در مناطق گردشگری و سواحل مازندران به شدت انتقاد کرد و خواستار اقدام فوری مسئولان در این خصوص شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از وضعیت اسف بار فرهنگی همزمان با ایام تعطیلات در مناطق گردشگری و سواحل استان به شدت انتقاد کرد.

وی با طرح این سؤال که تا چه زمانی مازندران باید شاهد خسارات مادی و معنوی ناشی از حجم زیاد مسافران باشد، افزود: حد فاصل بابلسر و فریدونکنار قطعه ای از جمهوری اسلامی است و یا قطعه ای از اروپا؟!

امام جمعه بابل با بیان اینکه متأسفانه وضع ظاهری مسافران در این مناطق به هیچ عنوان در شأن یک جامعه دینی نیست، خاطرنشان کرد: می پذیریم که مردم نیاز به تفریح دارند اما این امر دلیل بر بی عفتی مسافران نیست.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی از بی توجهی مسئولان نسبت وضعیت فرهنگی مناطق گردشگری به شدت انتقاد کرد و افزود: مردم مؤمن بسیاری در طول این روزها در تماس های متعددی با اینجانب از رفتار مسافران به شدت گلایه کردند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت دو نیم میلیونی مازندران در ایام تعطیلات به پنج میلیون نفر می رسد، تصریح کرد: متأسفانه این حجم از مسافر و گردشگر در صورت بی توجهی، خسارت های فرهنگی بسیاری را به منطقه ما وارد می کنند.

امام جمعه بابل با بیان اینکه مردم مازندران در بدترین شرایط دین خود را حفظ کردند، ادامه داد: با وجود اینکه افرادی با شهرک سازی و انواع رفتارها درصدد عادی سازی بی بندوباری میان مردم مازندران بودند اما این مردم همواره در مسیر ارزش های دینی ثابت قدم ماندند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه مردم مازندران ده هزار شهید تقدیم این انقلاب کردند و نمی توانند نسبت به این بی عفتی ها و بی بندوباری های سکوت کنند، تصریح کرد: متأسفانه این وضعیت بی بندوباری در برخی مناطق استان در سایه سکوت برخی مسؤولان صورت می گیرد.

امام جمعه بابل از بی توجهی مسؤولان نسبت به وضعیت اسف بار فرهنگی در مناطق توریستی و گردشگری استان به شدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی فوری به این وضع از سوی متولیان امر شد.

وی با بیان اینکه وضعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مازندران بالاخص در شهرهای ساحلی برای ویلاسازی فاجعه بار و بسیار خطرآفرین است، ادامه داد: مسئولان باید نسبت به این گونه مسائل دغدغه مند تر عمل کنند تا شاهد بدتر شدن وضعیت موجود نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه نباید بگذاریم عده ای شمال کشور را به محلی امن برای ترویج فساد و بی بندوباری تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: برخورد قاطع و قانونی و جلوگیری از بروز چنین مسائلی نیازمند عزم جدی همه مسئولان است.

امام جمعه بابل با اشاره به این که متأسفانه هیچ نظارتی بر شهرک سازی ها در استان صورت نمی گیرد، بیان داشت: شهرک های ساحلی در مناطق گردشگری استان به محیطی امن برای ترویج بی بندوباری تبدیل شده که باید برای مقابله با این معضلات فرهنگی و اجتماعی اقدام فوری صورت گیرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات