۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۷۱۴۰۷۰

همایش ملی غدیریان در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد

همایش ملی غدیریان در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد
اولین همایش ملی غدیریان با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت، شعرا، مداحان و اعضای ستاد مردمی غدیر در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نخستین همایش ملی غدیریان با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت، شعرا، مداحان و اعضای ستاد مردمی غدیر در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این مراسم با تاکید بر اینکه رسالت نبی اکرم با جانشینی امیرالمومنین(ع) تکمیل شد، گفت: ابلاغ و معرفی غدیر یکی از جاهای بسیار حساس دین اسلام است چرا که سه محور مهم اکمال دین، اتمام نعمت و رضایت خداوند در این ابلاغیه نهفته است.

امام جمعه قم تصریح کرد: اقدامات عملی برای معرفی و گسترش غدیر در ادامه فعالیت و ابلاغ نبی خداست و عموم مردم مخاطب آیات غدیر هستند و همه مکلفند که پیام غدیر را ابلاغ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد از دیگر سخنرانان این همایش بود که با تاکید بر اهمیت عید غدیر نسبت به سایر اعیاد ملی و مذهبی ابراز کرد: بر اساس روایات و آیات الهی غدیر از تمام مناسبت های سال مهم تر است.

وی ادامه داد: تبلیغ غدیر را در اولویت خود قرار دهید؛ تبلیغ غدیر بر همه مسلمانان واجب بوده و احیای آن از اوجب واجبات است.

در ادامه این برنامه بختیارزاده دبیر ستاد مردمی غدیر طی سخنانی در این همایش گفت: از عید قربان تا عید غدیر همه روزه مراسمات مختلف جشن و اطعام در ۱۱۰ مسجد برگزار خواهد شد و طی توافقی که با شهرداری صورت گرفته است در این ایام هزینه ورودی به تمام شهربازی‌هایی که متعلق به شهرداری است به صورت نیم بها خواهد شد.

گفتنی است قرائت قرآن کریم، مداحی مداحان از جمله عباس حیدرزاده، محسن طاهری و علی انسانی، اجرای گروه سرود فطرس از دیگر بخش های این همایش بود.

ارسال نظرات