۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۱۴۱۳۴

افزایش ۸۱ درصدی انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان

افزایش ۸۱ درصدی انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان
خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان منتشر شده که در مقایسه با زمان مشابه پارسال ۸۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از سه هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان منتشر شده که در مقایسه با زمان مشابه پارسال ۸۱ درصد افزایش داشته است.

این آمار رسمی در کنار گزارش‌های کتابفروشان، از محبوبیت کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان خبر می‌دهد.

 ازنظر موضوعی بیشترین کتابهای مورد توجه کودک به کتابهای مهارتی اختصاص دارد، کتابهایی که در ظاهر عناوین ساده ای دارند، اما در تعامل کودک و خانواده ها از مسائلی جدی حکایت می کنند. 

کتابهای هوش و خلاقیت و کتابهای علمی از دیگر عناوین پر مخاطب در میان خانواده ها و کودکان هستند.

کتابهای دینی در گروه دیگر پر مخاطبها قرار دارند.

آمار کتاب فروشیهای بزرگ نشان می دهد 12 قصه امام علی (ع ) و یارانش و مجموعه ایرانی خانواده من جزو کتابهای پر فروش گروه سنی کودک هستند. 

در این بین کتابهایی که از نظر شکل ظاهری متفاوت اند محبوبیت ویژه ای دارند. آمارها  از محبوبیت این کتابها در گروه سنی نوجوان خبر می دهند.

گزارشهای میدانی از توجه گروه کودک و نوجوان به محتواهای جذاب, شاعرانه و ماجراجویانه خبر می دهد. آمار خانه کتاب نشان می دهد در حوزه کودک کتابهای تالیفی ودر حوزه نوجوان کتابهای ترجمه ای بیشتر طرفدار دارند.

ارسال نظرات