۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۱۴۳۰۳
معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

برگزاری المپیاد پژوهشی ۱۴۰۱حوزه علمیه خوزستان در پنج گرایش علمی

برگزاری المپیاد پژوهشی ۱۴۰۱حوزه علمیه خوزستان در پنج گرایش علمی
خوزستان_معاون پژوهش حوزه خوزستان گفت: برای نخبه‌پروری در حوزه باید استعداد‌های برتر را قبل از بین رفتن انگیزه‌ها و فاصله گرفتن از فضای حوزوی وارد چرخه پرورش استعداد کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی آریاخاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری المپیاد پژوهشی ۱۴۰۱حوزه علمیه خوزستان در پنج گرایش علمی خبر داد و اظهار کرد: این المپیاد با مشارکت ۳۴۱ داوطلب از سراسر مدارس علمیه استان در مصلی مهدیه اهواز برگزار شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان عنوان کرد: برای نخبه‌پروری در حوزه علمیه باید استعداد‌های برتر را قبل از بین رفتن انگیزه‌ها و فاصله گرفتن از فضای حوزوی وارد چرخه پرورش استعداد کنیم که البته نیازمند اهتمام و ساز و کار ویژه در حوزه علمیه استان است و دبیرخانه المپیاد پژوهشی در همین راستا از سال ۱۴۰۰ کار خود را شروع کرد.

وی در پایان گفت: پس از شناسایی استعداد‌های برتر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط معاونت پژوهش و دفتر امور نخبگان حوزه علمیه استان این طلاب از نظر علمی، اخلاقی، بصیرتی تحت تربیت خاص قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است، المپیاد شیخ اعظم انصاری در راستای شناسایی استعداد‌های برتر پژوهشی مدارس علمیه استان در گرایش‌های تفسیر و حدیث، فقه واصول، منطق و فلسفه، ادبیات عرب، کلام و تاریخ طراحی شده است./۹۴۵۴/

ارسال نظرات