۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۷۱۴۵۸۱

کتاب «بازخوانی آرای فیلسوفان غربی در باب علوم انسانی» منتشر شد

کتاب «بازخوانی آرای فیلسوفان غربی در باب علوم انسانی» منتشر شد
کتاب «بازخوانی آرای فیلسوفان غربی در باب علوم انسانی» که مربوط به مباحث ارائه شده در گروه علمی فلسفه علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی است، چپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چاپ اول کتاب «بازخوانی آرای فیلسوفان غربی در باب علوم انسانی» که مربوط به مباحث ارائه شده در گروه علمی فلسفه علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی است توسط مجمع عالی حکمت اسلامی گردآوری و به همت انتشارات حکمت اسلامی منتشر شد.

مجمع عالی حکمت اسلامی در گروه فلسفه علوم انسانی، بر اساس رسالت خود در علوم عقلی، با دعوت از اساتید صاحب‌نظر دانشگاه، در خصوص مهمترین فیلسوفان غرب به این مهم پرداخته است. مباحث هر یک از سخنران‌ها در خصوص آراء فیلسوف مورد نظر طی یک تا سه جلسه در نشست‌های مجمع مطرح شده و پس از آن اساتید حاضر در جلسه نیز به گفتگو و پرسش و پاسخ پرداخته‌اند. محور مشترک مباحث سه پرسش اساسی بوده است: 1. گزارشی از آراء و دیدگاه‌های فیلسوف مورد نظر؛ 2. دیدگاه‌های اختصاصی آن فیلسوف درباره علوم انسانی یا استلزامات آن در این زمینه؛ 3. نقد و بررسی دیدگاه‌ها.

محورها

کتاب «بازخوانی آرای فیلسوفان غربی در باب علوم انسانی» شامل چندین محور می‌باشد که موضوعات ارائه شده و اساتید ارائه دهنده در بخش‌های این کتاب عبارتند از: افلاطون و فلسفه علوم انسانی، دکتر رضا سلیمان حشمت، ارسطو و فلسفه علوم انسانی، دکتر حسین کلباسی اشتری، کانت و فلسفه علوم انسانی، دکتر محمد علی مرادی، تأثیر هگل در علوم انسانی و اجتماعی، دکتر محمدمهدی اردبیلی، بازخوانی آراء هگل در نسبت با علوم اجتماعی، بازخوانی آراء مارکس در نسبت با علوم اجتماعی، دکتر سید حمید طالب زاده، نیچه و فلسفه علوم انسانی، دکتر محمد جواد صافیان، تحلیلی بر فلسفه علوم انسانی در غرب با تأکید بر آرای ویلهلم دیلتای، دکتر مالک شجاعی جشوقانی، هوسرل و فلسفه علوم انسانی، دکتر حسن فتح‌زاده، ویتگنشتاین و فلسفه علوم انسانی، دکتر سید محمدتقی چاووشی، تأثیر هایدگر بر فلسفه علوم انسانی، دکتر بیژن عبدالکریمی، گادامر و فلسفه علوم انسانی، دکتر مهدی معین‌زاده، دریدا و فلسفه علوم انسانی،دکتر مهدی خبازی کناری، ریکور و فلسفه علوم انسانی ،دکتر سید حمید رضا حسنی، هابرماس و فلسفه علوم انسانی ، دکتر ناصرالدین‌علی تقویان، سرل و فلسفه علوم انسانی، دکتر محمد علی عبداللهی.

علاقه‌مندان جهت خرید کتاب به مجتمع ناشران واحد 104 مراجعه و یا با شماره تلفن 37842658-025 تماس حاصل فرمایند.

م/ کتاب «بازخوانی آرای فیلسوفان غربی در باب علوم انسانی» منتشر شد

ارسال نظرات