۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۱۴۷۳۰
به مناسبت روز عفاف و حجاب؛

برگ زرینی دیگر در کارنامه بانوان قمی

برگ زرینی دیگر در کارنامه بانوان قمی
شکوه حیا؛ این صدای مردم قم است که از کانون انقلاب به گوش می رسد، صدایی که حتی گرمای آفتاب نیز مانع حضورشان نشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رضا خان پهلوی اگر به قلدری و یک‌دندگی معروف است اما در عمل یک برده انگلیسی بود او در عمل نشان داد، هرچه به او دیکته شود اجرا خواهد کرد.

یکی از سیاست‌های فرهنگی رضا خان تغییر لباس بود که بعد از تثبیت قدرت او به مرور و در طول چند سال دنبال شد با متحدالشکل کردن لباس آقایان شروع شد –کلاه شاپو، کت و شلوار، کراوات- اما رفته رفته به تقلید از آتاتورک دستور منع حجاب را نیز صادر کرد، اگرچه تغییر لباس برای آقایان به هر سختی بالاخره پذیرفته شده بود اما حجاب برای زن عفیف ایرانی و مرد با غیرت یک خط قرمز بود که برایش خون می دادند.

دقیقاً 87 سال پیش جمعی از مردم مشهد در اعتراض به این قانون در مسجد گوهرشاد مشهد تحصن کردند و آیت الله بهلول مشهدی مردم را به حفظ حجاب بانوان و ایستادگی پای چادرهای مشکی تشویق کرد اما مزدوران رضا خان با وحشیانه ترین اقدام چیزی حدود 1670 نفر انسان بیگناه را قتل عام کردند.

شاید آن روز رضا خان قلدر و عمال زورگوی او فکر کردند صدای بانون محجه را در گلو خفه کرده باشند اما تاریخ به اثبات رسانید که صدای حق خاموش شدنی نیست و نخواهد بود.

برگ زرینی دیگر در کارنامه بانوان قمی

عصر سه شنبه در برخی از شهرهای ایران اسلامی خصوصاً قم و تهران جمع کثیری از بانوان عفیف و پاکدامن با اجتماع خود صدای بانوان مسجد گوهرشاد را به سرتاسر جهان رساندند و از حجاب فاطمی و زینبی حمایت کردند، حضور بانوان قمی نشانه اقتدار بانوی ایرانی و عزت و غیرتمندی مرد انقلابی بود.

شکوه حیا عنوان برنامه ای بود که هدفش یک اجتماع سیاسی، اجتماعی و دینی بود، اجتماعی که آرام آرام با ورود بانوان محجبه قمی به میدان آستانه تا کنار مسجد امام حسن عسکری (ع) شکل گرفت.

شکوه حیا؛ صدای مردم قم بود که از کانون انقلاب به گوش می رسید، صدایی که حتی گرمای هوای هم نتوانست مانع به رخ کشاندن و طنین انداز شدن این شکوه حیا بانوان قمی شود.

برنامه با قرائت قرآن و با صدای دلنشین محمدحسین اقبالی قاری نوجوان آغاز شد، حضور پرشور بانوان و خانواده های قمی با طنین انداز شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و رقص پرچم های در باد زیبایی دوچندانی به خود گرفته بود.

امروز همه پوشش ها یک رنگ و همه شعار ها از یک جنس و آن حجاب و عفاف بانوی ایرانی اسلامی بود، شعاری که 87 سال قبل برای آن جان دادند و امروز این بانوان در حمایت از آن بانوان غیور به پا خاسته و پژواک صدای غیور بانوان مشهدی شدند.

آری، زن ایرانی حجابش را از فاطمه زینب سلام الله علیهما گرفته است و در راه حفظ آن از خون فرزندان و برادران تازه داماد شده اش گذشته، همان برادری که سه شنبه مهمان ویژه مراسم شکوه حیا بود؛ مهمان ویژه برنامه با استقبال گرم بانوان روبه رو شد و این شور و حال و اشک های برگونه چکیده بهترین جواب و لبیک به ندای شهید گمنامی بود که بار دیگر با حضور خود یادآور شد که ما رفتیم و از جان خود گذشتیم تا چادر بر سر شما بماند و در سایه این عفاف امنیت را به کشور هدیه کنیم.

برگ زرینی دیگر در کارنامه بانوان قمی

با ورود شهید گمنام، روحانی خوش الحانی در حالی که یک ساعت از برنامه گذشته بود روایتگر سیره شهدا شد، او گفت شهدا رفتند تا چادر زینب سلام الله علیها بر سر بانوان جامعه بماند، چه تک پسرهایی که رفتند تا دوباره حضرت زهرا سلام الله علیها سیلی نخورد، چه تازه دامادهایی رفتند تا دوباره در دفاع از حجاب مقابل چشم پدر پسری برزمین نخورد تا دوباره علی اکبر در دفاع از دستور دین اربا اربا نشود.

تجمع شما یادآور حماسه بچه هایی است که شب عملیات نصر هفت با آنکه بیعت از آن ها برداشته شده بود اما ماندند و از همه لذایذ دنیا گذشتند و عاشورایی خلق کردند.

بانوان عفیف قم سنگ تمام گذاشتند جایی برای سوزن انداختن نبود، کوچک و بزرگ همه متحد الشکل یک شعار و آن کرامت زن در پرتو حفظ عفاف و حجاب را سر می دادند اما این برنامه با شعر خوانی مجید تال آنگاه که از حجاب خواند و با اشعار امیرالمومنین خود در آستانه ورود به عیدالله الاکبر عید غدیر تکمیل کرد.

برگ زرینی دیگر در کارنامه بانوان قمی

بنویسید که معصومه ی عصمت زهراست
سند محکم اثبات نبوّت زهراست

دختری که لقب اُم اَبیها دارد
پدرش بوسه به دستش بزند جا دارد

و خداوند اگر وَاعتصمو می‌ گوید
از کرامات نخ چادر او می‌ گوید

سوره ی دَهر چنین گفته به مدحش سخنی
تا ابد دَهر نبیند به خود این‌ گونه زنی

نه فقط جلوه ی او سوره ی انسان آورد
چادرش یک‌ شبه هفتاد مسلمان آورد

برگ زرینی دیگر در کارنامه بانوان قمی

امروز همه بانوان با بانوی دوعالم عهد بستند عهدی از جنس وقار، عفت و نجابت در دنیایی که با وجود فضای مجازی اش پر از پلیدی ناپاکی ها شده است.

دریا اگرچه امروز سیاه رنگ و تا چشم کار می کرد از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا میدان آستانه بانوانی با چادرهای مشکی بودند اما  شکوه این حیا نورانی  آنچنان دیدنی بود که چشمان هر بی حیایی بی عفتی را کور می کرد.

سپس نوبت به سخنران مراسم حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم رسید او نیز از عفت زن ایرانی گفت و بی حجابی را از غریزه آزادی انسان، جهل و بی شناختی، کمبود عاطفه، حقارت شخصیتی، مشکلات اجتماعی برشمرد و مسؤولان را به پشتیبانی و حمایت از آمران به معروف و ناهیانن از منکر دعوت کرد.

زیباترین قسمت این اجتماع بدرقه شهید گمنام بر روی دست مادران و خواهران قمی و همخوانی سرود سلام فرمانده توسط این بانوان عفیف و پاکدامن بود.

برگ زرینی دیگر در کارنامه بانوان قمی

پیام این اجتماع عظیم مطالبه و پیگیری جدی حجاب از دستگاه های حاکمیتی و یادآوری حفظ حجاب و عفاف به همگان بود و یقیناً چنین تجمعاتی چراغ راهی برای نسل های آینده خواهد شد.

در پایان مجری برنامه با اعلام دو شماره تلفن از مردم قم خواست تا هم سرباز ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشند و هم با ارسال عکس از فرزندان با حجاب خود در مسابقه روز شکوه حیا شرکت کنند.

علاقمندان به حضور در برنامه امر به معروف و نهی از منکر با ارسال کلمه شکوه حیا به شماره موبایل 09934573932 و با ارسال عکس دختران محجبه خود به شماره 09108994868 می توانند در مسابقه شرکت کرده و از جوایز نفیس آن بهره مند شوند.

حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات