۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۱۵۰۳۱
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان:

همه باید مبلغ غدیر باشیم

همه باید مبلغ غدیر باشیم
اصفهان ـ حجت الاسلام دست افکن گفت: لازم است تا هر کدام از ما مبلغ غدیر باشیم و با هر کاری که انجام می‌دهیم در مسیر غدیر و تبلیغ ولایت قرار بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل دست افکن دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان، در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به نام‌گذاری دهه ولایت و امامت در برخی از کشورهای اسلامی گفت: همان‌گونه که مردم ایران اسلامی به ویژه استان اصفهان شور حسینی دارند و در دهه محرم، پرچم عزاداری امام حسین(ع) را به دوش دارند، در دهه ولایت نیز در پویش «هر خانه یک پرچم و یک طعام» مشارکت می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ظهر عاشورا مردم به نیت خوردن طعام امام حسین(ع) در خانه چیزی نمی‌خورند و سر سفره آن حضرت مهمان هستند؛ امروز با گسترش اطعام روز عید غدیر، همه بر سر سفره کرم امیرالمؤمنین علی(ع) مهمان هستند و مردم در ثواب بزرگ این روز شریک می‌شوند.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان، با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) درباره عظمت روز عید غدیر خم اظهار کرد: لازم است تا هر کدام از ما مبلغ غدیر باشیم و با هر کاری که انجام می‌دهیم در مسیر غدیر و تبلیغ ولایت قرار بگیریم؛ هر کس می‌تواند هر کار خیری را با نیت غدیر و به عشق مولا علی(ع) انجام دهد.

وی با تأکید بر مردمی بودن برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های دهه ولایت اظهار کرد: از قربان تا غدیر در شهرهای مختلف سراسر استان اصفهان مردم به صورت خودجوش، برنامه‌های مختلف و با شکوهی را برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام دست افکن با بیان اینکه برنامه‌های این دهه، فراوان و غیرقابل‌شمارش است، عنوان کرد: ذبح شتر و گوسفند و توزیع بین فقرا، پخت نان نذری در نانوایی‌ها در قالب پویش نان با طعم مهربانی، تهیه اقلام مورد نیاز اطعام از جمله برنج، روغن، حبوبات و غیره با همکاری ستاد اجرائی فرمان حضرت امام راحل و توزیع در سطح استان و اطعام مردمی و توزیع بیش از 200 هزار پرس غذا که ثبت شده رسمی در سراسر استان از جمله برنامه‌های دهه ولایت و امامت است.

وی ادامه داد: مشارکت عشایر در جشن‌های دهه ولایت، برگزاری جشن‌های مختلف در میدان امام خمینی اصفهان و در مناطق محروم با همکاری شهرداری اصفهان، مراسم هم‌آوایی علی گویان با حضور گروه‌های موسیقی هرات، بختیاری، هند، بیرجند و اصفهان در پارک جنگلی ناژوان، اهداء 6 هزار پرچم با نام مقدس «علی ولی الله» به هیئت‌ها و مردم و تهیه و توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی غدیر در سطح استان اصفهان از جمله پوستر، پرچم، خودکار، کتاب به تیراژ 20 هزار جلد از دیگر برنامه‌های دهه ولایت و امامت به شمار می‌رود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان خاطرنشان کرد: اعطای 58 جهیزیه کامل توسط ستاد فرمان اجرایی حضرت امام راحل و برگزاری همایش ازدواج دانشجویی 100 نفری از دانشجویان دانشگاه آزاد اصفهان به مناسب سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در دهه ولایت در اصفهان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان توسط دبیران اجرایی ستادهای غدیر، توزیع بسته‌های پذیرایی شیرینی و شکلات در نمازهای جمعه و ارائه پوستر تبلیغاتی غدیر، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی در میان دانش آموزان عشایر پادنا سمیرم شامل کیف، دفتر، مداد، مداد رنگی، خودکار، قرائت خطبه غدیر در مساجد سطح استان به مدت 10 شب و ارائه تجهیزات و کمک نقدی برای برگزاری جشن‌ها از دیگر اقدامات و برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان با همکاری خیرین است.

حجت‌الاسلام دست افکن با بیان اینکه راهپیمایی سراسری روز عید غدیر با حضور آحاد مردم و هیئت‌های مذهبی استان اصفهان برگزار می‌شود، گفت: جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان در قالب طرح ادیب برای 300 نفر از طلاب با همکاری معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و با حضور مسئولین و خانواده طلاب به دست مبارک حضرت آیت‌الله طباطبایی نژاد برگزار می‌شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات