۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۱۵۳۰۷
در گردهمایی مبلغان و گروه های تبلیغی مطرح شد؛

لزوم توجه مبلغان به حل مسائل جامعه

لزوم توجه مبلغان به حل مسائل جامعه
در گردهمایی مبلغان و گروه های تبلیغی میز گردی در خصوص بیان ظرفیت ها و فواید حل مسأله در تبلیغ برگزار شد که طی آن بر فواید برخورد مبلغان با مسائل مردم تأکید شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در گردهمایی مبلغان و گروه‌های تبلیغی که پیش از ظهر امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد، میز گردی در خصوص تجربیات تبلیغ مردمی مسأله محور ارائه شد.

در این میز گرد حجج اسلام والمسلمین حسین جوشقانیان، محمدتقی وکیل پور و مهدی سلطان احمدی به ارائه تجربیات و توصیه‌های خود پرداختند.

حجت الاسلام محمدتقی وکیل پور رئیس امیر بیان گفت: عده‌ای در عرصه تبلیغ کاری به انقلاب ندارند، اما حال که پرچم غدیر دست یک حکومت شیعی است باید پای کار انقلاب بمانیم و برای پیشبرد آن تلاش کنیم؛ بسیاری از مبلغین در تبلیغ خود به سخنرانی صرف بسنده نکردند و با خلاقیت نه در هزینه گیر کردند نه نسبت به فعالیت‌های خود در بن بست بودند.

وی ادامه داد: حضور طلاب در میدان بدون اینکه به مسائل مردم توجه کنند چندان فایده‌ای ندارد و حتی در حد راه رفتن هم باید در میان مردم باشد؛ به جای اینکه با ماشین دم در پیاده شویم در میانه بازار با مردم قدم بزنیم و همیشه به این موضوع اصرار دارم که در یکی از این عبور‌ها یک آقایی سرش در سطل زباله بود که به او سلام کردم و با تعجب به من گفت شما ما را هم می‌بینید؟

مشاور رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به بی توجهی برخی سخنران‌ها به مسائل محل سخنرانی گفت: شهید اصلانی مسأله‌های جدی را مانند مشکل سند خانه مردم را حل کرد و نامش هم ماندگار شد؛ اگر پی کار مردم باشیم خود مردم به ما کمک می‌کنند و نمونه‌های فراوانی دارد که یکی از مبلغان با انتشار یک وضعیت در واتساپ خود بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای حل یک مشکل پول جمع کرد در حالی که هیچ نهادی نمی‌تواند در این زمان چنین مبلغی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه به جای منبری صرف بودن باید با پامنبری‌ها مشکلات را حل کنیم، اظهار داشت: باید در حد توان یک مسأله را حل کنیم و گاه این مسأله در حد تهیه یک سمعک برای یک نفر است؛ اگر طلبه پای کار مردم باشد خود مردم برای او رسانه می‌شوند.

این روحانی مبلغ که تجربه فراوانی در تبلیغ در زندان‌ها دارد گفت: فردی به نام عبدالله که به عنوان داعشی دستگیر شده بود و ۲ برادر و ۲ برادر خانمش هم اعدام شده بودند در حبس قرار داشت و با او هم کلام شدیم که بسیار توهین کرد و در صحبت هایش هم به محل زندگی نامنسب خانواده اش اشاره کرد و ما پیگیر وضعیت شدیم دیدیم که با ۱۵ میلیون تومان می‌توان خانه‌ای مناسب‌تر برای خانواده اش تهیه کنیم و این کار انجام گرفت و پس از آن پیگیر مرخصی پایان حبس او شدیم که در نتیجه رفتارش تغییر کرد و در بازدیدی که از خانه او داشتیم گفت اگر جمهوری اسلامی با اسرائیل بجنگد من هم پشت آن خواهم ایستاد.

وی ادامه داد: شهید شوشتری مسائل امنیتی را با حل مشکلات و مسائل درمان می‌کرد و برای نمونه به مردم روستای قاسم آباد که قاچاقچی بودند گفت اگر اسلحه هایتان را تحویل دهید خانه هایتان را می‌سازیم و این عمران مردم روستا را متحول کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان در ادامه اظهار داشت: اگر مردم بفهمند دل شما برای حل مسائل همراه است گره در مسائل دیگر نیز گشایی می‌شود؛ از موضوع شهدا که یک قصه نرم افزاری فوق العاده زیبا است می‌توان برای ارزش‌های متعالی استفاده کرد.

وی همچنین اظهار داشت: شهید طهرانی مقدم ۶۰ یتیم را سرپرستی می‌کرد؛ شهید صیاد شیرازی حقوق خود را سه بخش می‌کرد و یک بخش آن را ارزاق صرف تهیه ارزاق می‌کرد سپس آن‌ها را با دست خود به در خانه مساکین می‌رساند؛ امروز با وجود عملیات‌های رسانه ای، عمل صالح می‌تواند همه توطئه‌ها را خنثی کند.

حجت الاسلام مهدی سلطان احمدی نیز در این نشست اظهار داشت: شهید ناصرالدین باغانی طلبه‌ای بود که ناظر به نیاز‌های مردم تولید محتوا کرده بود و در منطقه‌ای که منافقین نفوذ فراوان داشتند به عرضه معارف می‌پرداخت و بسیار تأثیر داشت.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خصوص دست‌نوشته‌های شهید ناصر الدین باقانی فرموده هر زمان می‌خوانم فیض تازه‌ای می‌گیرم در حالی که این دست نوشته در زمان ۱۳ سالگی او است و وقتی شهید شد ۱۹ سالش بود؛ این همه تأثیر ناشی از تطابق تبلیغ او با نیاز‌های مردم است.

ارسال نظرات