۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۷۱۵۵۱۳

تعطیلی دو شبکه تلویزیونی «شما» و «ایران‌کالا»

تعطیلی دو شبکه تلویزیونی «شما» و «ایران‌کالا»
بعد از چند روز گمانه‌زنی، بالأخره صدا و سیما ترجیح داد تعطیلی دو شبکه تلویزیونی «شما» و «ایران‌کالا» را با انتشار تیزری، رسماً اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روزی بود از ساختمان شیشه‌ای خبر می‌رسید در راستایِ چابک‌سازی، چند شبکه تلویزیونی تعطیل خواهند شد. دو شبکه‌ای که بیشتر از همه مطرح شدند، شبکه‌های «شما» و «ایران‌کالا» بودند.

در گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای آمده بود این شبکه‌ها به دلیل کمبودِ شدید مخاطب تعطیل و حذف می‌شوند. همچنین نامِ شبکه‌های سلامت و تماشا هم مطرح شد. اما هیچ‌کدام از مسئولان صدا و سیما رسماً این موضوع را نه تأیید و نه تکذیب نکردند تا اینکه ترجیح دادند در قالبِ تیزری این موضوع را رسماً اعلام کنند. 

براساس این تیزر که از شبکه‌های مختلف تلویزیونی در حال پخش است، برنامه‌های این دو شبکه از پنجم مردادماه به شبکه‌های پرمخاطب سیما منتقل خواهند شد.

در این تیزر آمده شده است: به اطلاع مخاطبان ارجمند رسانه ملی می‌رساند به منظور بیشتر دیده شدن برنامه‌های شاخص شبکه‌های «ایران کالا» و «شما» و برای ارائه وسیع‌تر زیبایی‌های گستره پهناور کشورمان و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های اقتصادی اجتماعی گردشگری آن‌ها و نیز بازنمایی گسترده‌تر تولیدات ملی، فعالیت‌های اقتصادی و مالی کشور، این برنامه‌ها از پنجم مرداد ماه به شبکه‌های پربیننده سیما منتقل می‌شوند تا با هم‌افزایی و استفاده بهینه از منابع رسانه ملی شاهد تقویت و ارتقای این برنامه‌ها باشیم.

 

 

 

نکته مهم این اطلاعیه این است که در آن تأکید شده است: با اتمام فعالیت‌های شبکه‌های ایران‌کالا و شما از پنجم مردادماه رسانه ملی در بازآرایی شبکه‌ها بر اساس نظر مخاطبان و نیز صرفه‌جویی در امکانات خود گام دیگری را به سوی تحول بر می‌دارد.

باید دید در ادامه این تحول، «سیما» کوچکتر خواهد شد؛ حذف سراغِ شبکه‌هایی همچون «تماشا» و «سلامت» که مطرح‌اند خواهد رفت؟

البته پیش از این در دوره‌های قبل هم موضوع تعدیل و حذف شبکه‌های کم‌مخاطب و هم‌افزایی و ادغام آنها با شبکه‌های پرمخاطب‌تر مطرح بود و حالا در دوران پیمان جبلی رئیس صداوسیما این اتفاق افتاد. 

همان‌طور که در این تیزر آمده که برای بیشتر دیده شدنِ ظرفیت‌های اقتصادی که شبکه ایران‌کالا برخی از تولیدکنندگان کارگاه‌های کوچک و کالاهای داخلی را معرفی می‌کرد این اتفاق در آگهی‌های بازرگانی و برنامه‌های اقتصادی دیگر شبکه‌ها خواهد افتاد و همچنین در بحثِ معرفی ایران و جاذبه‌هایش که شبکه شما مدت‌ها این کار را به انحاء مختلفی در دستور کار داشت این مأموریت در شبکه‌های دیگر خصوصاً شبکه پنج سیما خودش را نشان خواهد داد یا خیر؟

همچنین به نظر می‌رسد با تعطیلی این شبکه‌ها و افزایش ظرفیت فرستنده، شبکه ورزش2 که بصورت اینترنتی درحال پخش است به فرستنده اول یا دوم سراسر کشور اضافه شود. 

ارسال نظرات