۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۱۵۷۶۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تمام علومی که کشور به آن نیاز داشته باشد علم اسلامی است

تمام علومی که کشور به آن نیاز داشته باشد علم اسلامی است
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه تمام علومی که کشور به آن نیاز داشته باشد علم اسلامی است، گفت: علم سبب تکامل جامعه و کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در اردوی یک روزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی یاوران مهدی (عج) با تاکید بر مطالعه چندین باره کتاب شهید ابراهیم هادی، گفت: شهید ابراهیم هادی در هر عملیاتی به بن بست می‌رسید تسبیحات حضرت زهرا (س) را با توجه می‌خواند.

وی از نسل جوان خواست در هر رشته‌ای تحصیل می‌کنند خوب درس بخوانند و در کسب علم به حداقل‌ها قناعت نکنند و تا رسیدن به اوج و قله علم و دانش تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان علم را سبب تکامل جامعه و کشور دانست و اظهار داشت: کسی که علم دارد سواره است و جاهل پیاده است و سواره بر پِیاده برتری دارد و در مسابقه بین عالم و جاهل این عالم است که پیروز است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از جوانان ایران خواستند به اندازه‌ای درس بخوانند که لازمه آشنا شدن با علم روز دنیا در ۵۰ سال آینده آشنایی با زبان فارسی باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام علومی که کشور به آن نیاز داشته باشد، علم اسلامی است، افزود: شهدای هسته‌ای ایران با وجود عدم دسترسی به علم هسته ای، اما به درجه‌ای از علم رسیدند که جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یکی از قدرت‌های هسته‌ای درجهان مطرح است.

به گفته وی در اوایل پیروزی انقلاب، کشور از داشتن متخصص و پزشک عمومی به اندازه مورد نیاز محروم بود و متخصصان و پزشکان هندی در ایران فعالیت داشتند، اما امروز جمهوری اسلامی در علوم مختلف به پیشرفت‌هایی رسیده است که چشم دنیا را خیره کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره اینکه در کنار رشته‌های دانشگاهی از رشته دیگری به نام علوم امام صادق (ع) برخوردار هستیم، یادآور شد: خاویر پرز دکوئیار دبیرکل پیشین سازمان ملل در دیدار با رهبر معظم انقلاب اعتراف کرد معظم له برای هر سوال من یک پاسخی داشتند و هیچگاه من مثل امروز خار و ذلیل نشده بودم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: پوتین رئیس جمهور روسیه از رهبر معظم انقلاب سوال می‌کند چگونه می‌تواند در روسیه رهبری همچون شما داشته باشد تا برتمامی امور احاطه داشته باشد، معظم له می‌فرماید، بهترین راه تأسیس حوزه علمیه در روسیه است.

وی افزود: در کنار تمام رشته های خوب دانشگاه که همه آن‌ها رشته‌های اسلامی است، یک حوزه علمیه نیز فعال است که علوم اسلامی قرآن، حدیث، نهج البلاغه و علم اخلاق توسط شاگردان مکتب امام صادق (ع) از آن به سراسر دنیا منتشر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه ورودی‌های دانشگاه بیش از یک میلیون نفر است، اما ورودی‌های حوزه کمتر است، گفت: یک میلیون ورودی دانشگاه قرار است با گرفتن تخصص ایران اسلامی را اداره کنند، اما ورودی‌های حوزه علمیه قرار است علوم اسلامی را برای جمعیت ۸ میلیاردی دنیا پوشش بدهد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات