۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۱۵۷۸۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

عبرت های عاشورا را در منابر برای جامعه تبیین کنیم

عبرت های عاشورا را در منابر برای جامعه تبیین کنیم
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه منابر باید منبر عبرت عاشورا باشد، گفت: عبرت های عاشورا را در منابر برای جامعه تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که درمصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد به لزوم برگزاری عزاداری اثرگذار اشاره کرد و گفت: عزاداری‌ها نباید تنها صرف ریختن اشک باشد بلکه باید اثرگذارنیز باشد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران ملت اشک است، افزود: امام راحل می‌فرماید ما ملت اشک و گریه سیاسی هستیم به این معنی که فاطمه زهرا (س) طی ۷۵ روز گریه در سوک پدر و ظلمی که به وصی او شده بود.

حجت الاسلام والمسلیمن حسینی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرماید، بالاترین ارزش برای زن این است که مرد نامحرم او را نبیند.

وی با تأکید بر اینکه ما ملت گریه سیاسی و جهت دار هستیم. افزود: در منابر باید شیوه حضرت زهرا (س) ام البنین و امام سجاد (ع) را الگو قراردهیم و گریه در منابر ما باید سیاسی باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امام سجاد ظلم یزد را افشا کرد و ما نیز باید ظلم یزید زمان را افشا کنیم، افزود: دشمن امروز به دنبال انحراف افکار از یزید زمان و توجه به یزید و شمر ۱۴۰۰ سال قبل است.

وی افزود: یزید زمان امروز صهیونیزم جهانی، استکبار جهانی و سردمداران آمریکایی و اسرائیل و وهابیت هستند که فرهنگ ظلم و بی عدالتی را در دنیا رواج می‌دهند.

به گفته وی در عزاداری هم اشک داشته باشید و هم معارف اهل بیت بیان شود به شرطی که منبر‌ها در شمر و یزید و ابن زیاد ۱۴۰۰ سال قبل متوقف نشود و به شمر‌ها و یزید‌ها و ابن زیاد‌های امروز پیوند زده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: حفظ انقلاب اسلامی و ماندگاری آن مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است و ماندگاری انقلاب اسلامی نیز وابسته آگاهی از عوامل شکست است که خداوند در قرآن بیان کرده است.

وی با تأکید براینکه منابر باید منبر عبرت عاشورا باشد و با تأکید بر بیان عبرت‌های عاشورا در منابر عزاداری، گفت: تلاش کنیم منبر‌های امام حسین (ع) منبر‌های عظمتی و با محتوا و دارای دستاورد باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات