۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۱۶۱۵۴
مشاور مدیر حوزه های علمیه:

از رسالت‌های حوزویان بررسی پیامد‌های فناوری‌های هوشمند است

از رسالت‌های حوزویان بررسی پیامد‌های فناوری‌های هوشمند است
مینایی بیدگلی در آیین اختتامیه دوره مهارت افزایی آشنایی با فناوری های هوشمند گفت: بررسی پیامدهای کاربست فناوری های هوشمند از رسالت های حوزویان است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بهروز مینایی بیدگلی مشاور مدیر حوزه های علمیه در آیین اختتامیه دوره مهارت افزایی آشنایی با فناوری های هوشمند که در سالن آیت الله حائری(ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با حضور حجة الاسلام زنگویی مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه و جمعی از مسئولین ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه برگزار شد ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت توجه به ابعاد علمی و راهبردی فناوری های هوشمند اظهار داشت: بررسی پیامدهای کاربست فناوری های هوشمند رسالت حوزویان است.

وی در ادامه با ذکر نکاتی در خصوص دوره مذکور افزود: این اختتامیه به معنای پایان راه نیست؛ بلکه نقطه آغاز حرکت است و برگزاری چنین دوره ای به نحوی مانند شناسایی واحدهای اطلاعات عملیات در جبهه است که پس از آن عملیات اصلی کلید می خورد.

مشاور مدیر حوزه های علمیه افزود: این جلسات در واقع با هدف آشنایی حوزویان گرامی با فضای کاربست هوش مصنوعی برگزار می شود اما لازم است طلاب و روحانیون به مقوله هوش مصنوعی به مثابه موضوعی در ابعاد فقهی اخلاقی، اجتماعی نگاه کنند چرا که بررسی پیامدهای کاربست فناوری های هوشمند رسالت حوزویان است.

وی خاطر نشان کرد: برای گام برداشتن در این مسائل نیاز است عزیزان علاقمند با ستاد راهبری فناوری های هوشمند که در اضلاع مختلفی از جمله علمی و راهبردی فعالیت دارند وارد همکاری شوند.

وی در ادامه گفت: مقوله آنتولوژی مباحث فقهی اصولی در آغاز راه است و فعالیت هایی نیز در این دو سال در این زمینه انجام شده است.

رئیس دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت با تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این دوره اعلام کرد: حرکت در این مسیر استمرار خواهد داشت و ان شالله از شرکت کنندگان برای حضور در دوره تکمیلی تربیت پژوهشگر در زمینه هوش مصنوعی دعوت به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است دوره مهارت افزایی فناوری های هوشمند از 28 تیرماه 1401 تا 6 مردادماه هر روزه ساعت 15 الی 20 در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه- سالن آیت الله حائری(ره) برگزار گردید و اساتید محترم در سرفصل های هوش مصنوعی، هوش مصنوعی توضیح پذیر و متاورس به ارائه مطالب پرداختند.

ارسال نظرات