۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۱۶۲۷۳
خطیب جمعه دزفول:

ضعف در اطلاع‌رسانی در سیل سبب خسارات جانی و مالی به مردم شد

ضعف در اطلاع‌رسانی در سیل سبب خسارات جانی و مالی به مردم شد
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی گفت: متاسفانه ضعف اطلاع رسانی به مردم باعث لطمات جانی و مالی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، خطیب جمعه دزفول در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان دزفول با اشاره به وقوع سیلاب در برخی از نقاط کشور اظهار کرد: در روز‌های گذشته شاهد سیلاب‌هایی در استان‌های کشور بودیم که منجر به فوت شدن تعدادی از هموطنان شد.

امام جمعه دزفول ضعف در اطلاع رسانی به مردم را زمینه‌ساز لطمات جانی و مالی به آن‌ها دانست و خواستار جبران سریع خسارت‌های سیل توسط مسوولان شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی یکی دیگر از علل بالا رفتن خسارات سیل در شهر‌ها را گسترش بی رویه و قرارگیری بخشی از مناطق شهری در کنار رودخانه‌ها خواند و بیان داشت: بی‌توجهی به آبخیزداری و آبخوان داری از دیگر عوامل آسیب زا بودن سیل است؛  اگر تمهیدات لازم صورت می‌گرفت، سیلاب از طریق آبخوان‌ها به درون زمین هدایت می‌شد و نه تنها سیلاب‌ها تهدید نبودند بلکه سفره‌های زیرزمینی هم سیراب می‌شدند.

وی با اشاره به سیلاب‌های اخیر کشور و جان باختن تعدادی از هموطنان افزود: سیاست‌های مدیریت بحران کشور باید برای کاهش تلفات در حوادث طبیعی بازنگری شوند.

خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: آمریکا و اروپا همچنان حاضر به اجرای تعهدات خود نیستند و شروع به مقصر جلوه دادن ایران کرده‌اند البته به این درک رسیده‌اند که مسوولان و مجلس ایران پاسخ متقابلی به هر اقدامی می‌دهند،  اروپا اکنون دغدغه سرمای زمستان را دارد، چون پیش از جنگ اوکراین نزدیک به ۴۰ درصد سوخت خود را از روسیه تامین می‌کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان گفت: اروپا شرایط مناسبی ندارد از این رو مجبور به پذیرفتن خواسته‌های ایران است. /۹۴۵۴/

ارسال نظرات