۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۷۱۶۳۶۸
نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز کرد؛

تعلقات و علائق غیر الهی، از عوامل عدم همراهی مردم با امام معصوم

تعلقات و علائق غیر الهی، از عوامل عدم همراهی مردم با امام معصوم
خوزستان_حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد "تعلقات و علائق غیرالهی" را از عوامل عدم همراهی مردم با امام معصوم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان در جمع مؤمنان اظهار داشت: چرا انبیا الهی، اولیاء و امامان نوعا در گذر تاریخ تنها مانده اند و دسته‌ای از مردم همراهی نکردند.

وی ادامه داد: مردم با علم اینکه انبیاء الهی، اولیاء و امامان معصوم و خالی از هرگونه خطا هستند، اما چرا در زمانه خودشان از سوی مردم تنها گذاشته شدند و در زمان کنونی نیز وجود مقدس امام زمان (عج) همین تنهایی را احساس می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: یکی از عوامل و ریشه‌هایی که امامان تنها گذاشته شده اند، نخستین آن به دلیل "تعلقات و علائق غیرالهی" است؛ چه بسا تعلقات به ظاهر مقدس هم سبب می‌شود که امام تنها بماند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به بیان داستان همراهی حضرت موسی(ع) و حضرت خضر(ع) پرداخت و عنوان کرد: وقتی یک نفر معلم، فرمانده و مأمور از ناحیه خداوند متعال می‌شود، وظیفه ما همراهی با او بدون هیچ، چون و چرا است.

امام جمعه اهواز افزود: وقتی علائق و تعلقات ما با ولی خداوند متعال دو تا شد، قطعا ما نمی‌توانیم با انبیا الهی، اولیاء و امامان مسیر را ادامه بدهیم؛ وظیفه ما اطاعت از ولی و حجت الهی است و انسان باید همراهی کند.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان با قرائت آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ»، اظهار داشت: امام جامعه به دنبال چه چیزی است [ما را به قله دعوت می‌کند] و ما به دنبال چه چیزی [علائق پست و دنیوی] در اوایل انقلاب چه تعداد همراه با امام عظیم الشأن بودند و چرا در میانه راه کم آوردند، چونکه تعلقات متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در پایان گفت: آنکه سبب می‌شود عده‌ای از انقلاب اسلامی، ولی خدا و حجت الهی می‌برند و امام تنها می‌شود، دلیل آن تنها "تنازع و تعارض منافع" است. /۹۴۵۴/

ارسال نظرات