۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۱۶۴۱۸
حجت الاسلام میرزامحمدی تبیین کرد؛

تفاوت نگاه محبان اهل بیت و مردم زمان جاهلیت نسبت به فرزندآوری

تفاوت نگاه محبان اهل بیت و مردم زمان جاهلیت نسبت به فرزندآوری
حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به لزوم توجه همگان به مساله جمعیت، تفاوت نگاه محبان اهل بیت و مردم زمان جاهلیت نسبت به فرزندآوری را مورد تبیین قرار داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در مراسم شب عاشورا که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که شب عاشورا شب انس با دعا، قران و استعفار و نماز است، اظهار داشت: تاسوعا شمر با چهار هزار نفر با دو نامه وارد کربلا شد: نامه ای برای عمر سعد بود که اخطار برای او بود که اگر در کربلا توقف کنی و با حسین مذاکره کنی، فرماندهی لشکر را به شمر واگذار کن، تا نامه اخطار آمد، این عبیدالدنیا گفت طبل جنگ را به صدا در بیاوید.

وی گفت: نامه دوم امان نامه ای برای حضرت عباس(ع) و سه برادرش است که شمر آورد. از این امان نامه ها شنیده ایم که به حضرت مسلم(ع) هم داده اند که دروغین بود. حضرت عباس(ع) لایق ندانست جواب امان نامه را بدهد اما امام حسین(ع) به او گفت جواب امان نامه رابده، هر چند فاسق است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: انسان مومن وقتی زیر چتر امام(ع) قرار می گیرد نه خوف آخرت و نه دنیا را دارد. شیعیان دنبال امان دو دنیا می گردند و امان این دنیا به برکت خون شهدا در عصر ما وجود دارد و امان دنیا و اخرت را قرآن و اهل بیت(ع) برای ما نسخه داده اند. بعد از پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) فرمود به امان استعفار چنگ بزنید. این نسخه ها را در این دنیا داده اند.

وی افزود: هر امنیتی در دستگاه امامت است. به طفیل خاندان اهل بیت(ع) به دنیا آمده ایم و به برکت سیرورت مع الامام از این دنیا به آن عوالم ملکوت به محضر خدا سفر می کنیم. امام باقر(ع) فرمودند: در قیامت حتی انبیا ندای وانفسا سر می دهد، تنها پیامبری که در قیامت سه مرتبه می گوید امتی، پیامبر اسلام(ص) است و سه مرتبه ندا می آید رحمتی.

حجت الاسلام میرزامحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مدافعان حرم کشته شدن امثال خود را دیده بودند و سر سوزنی ترس نداشتند و علت ترس نداشتنشان را سخن اباعبدالله می دانستند که حضرت فرمود موقع شهادت، سرتان روی دامن من است.

وی گفت: یکی از ثمرات محبت اهل بیت(ع) همین امان آخرت است، قیامتی که همه دنبال راه فرار می گردند. در برخی روایات دارد که پیامبر(ص) تا دم درب بهشت شیعیانش را همراهی می کند. حضرت زهرا(س) به پیامبر اکرم(ص) فرمود: گریه کنان حسین را هم به جهنم می برند، پیامبر(ص) فرمود خودم آنها را از جهنم خارج می کنم. منشا خیرات، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و خدا تیر محبت حسین(ع) را به دلها پرت کرده است.

سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم تصریح کرد: پیامبر(ص) در قیامت به ما فخر می کند و به مردمی که با توجه به تمام ممنوعیت ها و محذوریت ها، ندیده عاشق حسینش شده اند و ایستاده اند، نه تنها تشکر می کند، بلکه به حضرت زهرا(س) می فرمایند تو باید از زن‌هایشان تشکر کنی و من از مردانشان.

وی افزود: در این دنیا محبت امام حسین(ع) را به ما نشان داده اند و در آخرت طبق روایت، خود حضرت را به ما نشان می دهند. در این دنیا دست و پا و زبان ما هرزه گری کرده و در اخرت سر بریده امام حسین(ع) را می بینیم.

حجت الاسلام میرزامحمدی ابراز کرد: در دستگاه ائمه اطهار(ع)، بچه دار شدن شیرین است و بچه می آوریم تا نوکر امام حسین(ع) شود. نگاه ما به بچه، نگاهی جاهلیت نیست که خرجش را چطور بدهم.

وی گفت: حسن بصری ها را مقابل امامت عَلَم کردند و گفتن حسن بصری گفته بچه بود و نبودش درد سر است، چرا که اگر باشد تو را از عبادت خدا می اندازد و اگر بمیرد، غصه می خوری و از عبادت می‌مانی که حضرت فرمود حرف حسن بصری دروغ است و فرزند، بهترین نعمت خداست و دعاگوی پدر و مادر است و اگر جلوتر از والدین بمیرد، شفیعشان می شود و اگر بعد از والدین بمیرد، برای پدر و مادرش رحمت می فرستد.

سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم تصریح کرد: امثال حسن بصری نفهمده که فلسفه ازدواج چیست. خانواده ای که قرار است در رکاب امام(ع) قرار بگیرد، نباید گول چهار تا حرف زشت و پلید فضاهای مجازی را بخورد که فرزندآوری را نهی می‌کنند. معصوم(ع) فرمود: هر کس به خانواده اش بدون منت خدمت می کند، اسمش را در دیوان شهدا می نویسند.

وی افزود: امشب که نافع دنبال امام(ع) رفت، امام دوری دور خیمه ها زد و دور خیمه ها خندقی کند و دستور داد توی خندق آتش بسازند تا به خیمه ها حمله نشود و این نشان از مراقبت حضرت از خانواده اش است.

حجت الاسلام میرزامحمدی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و شهدا این همه خون داده اند که چادر از سر زنان نیفتد و اینگونه به فکر خانواده شان بودند.

وی در پایان یادآور شد: این علقه ای که به خاطر ماه محرم ایجاد شده وخانواده‌ات را به مراسم امام حسین(ع) آوردی تا دولت مهدوی برسان و نگذار بچه ها منفصل بشوند و آنها به جای دیگر بروند و بگذار در این راه باشند، حتی اگر در مجلس روضه بخوابند.

مهدی فلاحی

ارسال نظرات