۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۷۱۶۴۴۱
حجت الاسلام میرزامحمدی مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی؛ بزرگترین تجلی نهضت حسینی

انقلاب اسلامی؛ بزرگترین تجلی نهضت حسینی
حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به مؤلفه های قیام امام حسین(ع)، انقلاب اسلامی را بزرگترین تجلی این نهضت عظیم دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در شب یازدهم محرم الحرام در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در هیچ زمانی کسانی که دستشان به ولایت متصل است، کم نمی آوردند و عقب نشینی و اظهار تزلزل و اظهار پشیمانی از معیت با ولی الله الاعظم نمی کنند و ثابت قدم می مانند. امام رضا(ع) فرمود: چنین افرادی هیچ نگرانی ندارند، چرا که زیر چتر امان امام معصوم(ع) زندگی می کنند.

وی گفت: از امروز تا دوازدهم محرم رهبری و رسالت نهضت با حضرت زینب(س) بود و دشمن اینجا را نخوانده بود. تا اینجا احیای نبوت، وصایت اوصیا و رسالت پیامبر اکرم(ص) به وجود حسین(ع) بود و از عصر عاشورا تا دوازدهم محرم حضرت زینب(س) بود که جان امامش را حفظ کرد و در مجلس ابن زیاد می خواستند گردن امام سجاد(ع) را بزنند و این نشان می دهد که کربلا ادامه دارد.

سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم تصریح کرد: امام راحل وقتی انقلاب کردند، برخی گمان کردند مانند سایر انقلاب های دنیاست و شکست می خورد اما امام(ره) چند سال قبل از ورودشان به ایران بیان کردند که طرح ما در انقلاب تا کجا ادامه دارد. انقلاب اسلامی ایران در مقابل بدخواهان قدرت نمایی کرد و به برکت شهدا در سال دفاع مقدس ابهت حزب بعث و ۵۰ کشور همراه آن به خاک مالیده شد.

وی با اشاره به اتصال عاشورا و مهدویت افزود: تا زمانی که انتقام امام حسین(ع) را نگیریم، عزاداری هستیم. عاشورا تاریخ مصرف ندارد و کسی گه فکر کند امام حسین(ع) را کشتند و روضه هم تمام شد، اشتباه کرده، بلکه ظرفیت ما محدود است. امام زمان(ع) در زیارت ناحیه مقدسه فرمود هر صبح و شام بر مصیبت جدم گریه می کنم.

حجت الاسلام میرزامحمدی بر ضرورت عبرت گیری از جریان عاشورا پرداخت و ابراز کرد: درس هایی که از محرّم گرفتیم، باید در زندگی من پیاده کنیم که در این صورت رفتار زن و شوهر، و تربیت فرزندان را یاد میگیریم.

وی گفت: اباعبدالله(ع) پدری ما رو بر عهده گرفته و طبق روایت، خدا مباهات میکند به خلق عالم از گریه کنندگان بر حسین(ع)؛ به همین دلیل یک درب بهشت را باب الحسین نام نهاد.

این کارشناس دینی با اشاره به اهتمام نسبت به تربیت نسل حسینی تصریح کرد: این محبت به اهل بیت(ع) را به نسلتان منتقل کنید و این چراغ را روشن نگه دارید و در وصیتتان هم اشاره کنید که این پرچم بعد از شما زمین نماند.

وی افزود: حضرت زینب به نقل از پیامبر(ص) به امام سجاد(ع) فرمود: هر چقدر گردش شب و روز بیاید و ائمه کفر پول خرج کنند و اعمال قدرت و نفوذ و دشمنی کنند، پرچم حسین من را نمی توانند پایین بکشند و اسمش را محو کند. تلاششان بر عکس نتیجه می دهد و این پرچم، پرچمیست که اراده تکوینی خدا بر این قرار گرفته است.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه امروز بزرگترین تجلی نهضت و انقلاب حسینی، نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب امام است، اظهار داشت: اگر غزه، یمن،  سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان را می زنند و شیطنت می کنند. با این کار می خواهند بازوان ایران را بزنند و اینها خیال می کنند که بازوان ایران، همسایگانش هستند، در صورتی که بازوان ایران متصل به کربلاست و همه اینها بازی است تا ایران را زمین بزنند.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی فرمود اگر خیمه ایران زمین بخورد، خیمه رسول الله زمین می خورد. مقام معظم رهبری فرمود "حاج قاسم مکتب نیست" یعنی نمی میرد و تز و تاکتیک و راه دارد. این شهید چه چیزی را دید که با قسم جلاله این جمله را گفت.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر ایران را زدند، عاشورا و مهدویت را می زنند؛ البته این شجره چونکه با خون آبیاری شده، خشک نمی شود و چرا که خون بر شمشیر پیروز است. بهمن ماه که انقلاب پیروز شد، ماه محرم بود و روایت می‌فرماید امام زمان(عج) در محرم ظهور می کنند و روایت دیگری است که آن حضرت در روز عاشورا می آیند.

وی در پایان به اشاره امام حسین(ع) به ظهور حضرت مهدی(ع) در شب عاشورا پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شب عاشورا به امام باقر(ع) اشاره کردند و خطاب به لشکر و همراهان خود فرمودند: هفتمین فرزند از نسل این فرزندم می آید و انتقام ما را می گیرد. در رجعت مهدوی اولین کسی که حاضر می شود، ابی عبدالله است که بدون سر حاضر می شود.

مهدی فلاحی

ارسال نظرات