۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۷۱۶۸۲۱
حجت الاسلام سرلک:

شهید سلیمانی مسیر ابدیت را به درستی شناخت

شهید سلیمانی مسیر ابدیت را به درستی شناخت
حجت الاسلام سرلک گفت: خداوند وجود انسان را برای خودش طراحی کرده است و شایسته نیست انسان با انحرافات و مسیرهای نادرست از فلسفه خلقتش دور بیفتد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی سرلک در سخنرانی شب سوم هیات هنر و رسانه در مجتمع هدایت، بابیان اینکه خداوند متعال، جهان آفرینش را به یمن وجود انسان آفریده است، تصریح کرد: انسان‌محور عالم است، اگر خلقت انسان منقطع شود عالم آفرینش بی‌معنی می‌شود و اگر انسان نیز به خدا متصل نشود بی‌معنا و خالی از محتوا خواهد شد.

وی ادامه داد: انسان بزرگ‌تر از تمام ظرف آفرینش است با این‌ وجود انسان در مسیر رسیدن به خداوند متعال در طول تاریخ بسیار راه و مقصد خود را گم‌کرده و بیراهه رفته است.

سخنران هیأت هنر و رسانه قم افزود: انسان برای ابدیت آفریده‌شده‌ است و اگر انسان هر راهی جز ابدیت و رفع تعلق را برگزیند زیان کرده و از هدف خلقت خود دور می‌افتد.

حجت الاسلام سرلک، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از افرادی یادکرد که مسیر ابدیت را به‌درستی تشخیص داده بود و همواره آماده شهادت بود، اظهار داشت: خداوند وجود انسان را برای خودش طراحی کرده و شایسته نیست انسان با انحرافات و مسیرهای نادرست از فلسفه خلقتش دور بیفتد.

این کارشناس امور دینی، گفت: علت اینکه انسان اسیر دنیا و تعلقات آن می‌شود این است که خود را اسیر امور کوچک و بی‌ارزش می‌کند و در مسیر ابدیت و سفر نهایی آماده نمی‌شود.

وی زلال شدن روح و روان را پیش‌شرط عبور از تعلقات نفسانی یادکرد، تصریح کرد: مهم‌ترین مانع درجا زدن انسان و حرکت نکردن در مسیر ابدیت و معنویت خود فرد است، اگر انسان بخواهد می‌تواند این مسیر را در ظرف وجودی خود طی کند.

سید حمیدرضا برقعی از شاعران آیینی کشور در بخشی از این مراسم اشعاری را تقدیم خاندان عصمت و طهارت کرد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با استفاده از تصاویر عکاسان خبری استان قم برپا شده بود.

ارسال نظرات