۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۱۷۲۱۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

معیت با قرآن به انسان توان و مقاومت می‌دهد

معیت با قرآن به انسان توان و مقاومت می‌دهد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه معیت با قرآن به انسان توان و مقاومت می‌دهد، گفت: مقاومت آزادگان در دوران اسارت به دلیل معیت آن‌ها با قرآن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دیدار با آزادگان شهرستان کاشان با تبریک ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گفت: مقاومت و استقامت آزادگانی که سال‌ها در زندان و در اسارت دشمن بودن قابل تقدیر و تجلیل است.

وی با اشاره به اینکه معیت با قرآن به انسان توان مقاومت می‌دهد، گفت: امام سجاد(ع) می‌فرماید، اگر کره زمین از سکنه خالی شود و تنها من و قرآن باشیم من وحشت نمی‌کنم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه آزادگان طی دوران اسارات با قرآن معیت داشتند، اظهار داشت: کسی که با قرآن باشد وحشت نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اسرا نماد و اسوه صبر انقلابی هستند، گفت: آزادگان با تحمل سال‌ها اسارت و شکنجه نمادی از صبر و تقوی در مقابل تجاوز و جنگ طلبی قدرت‌های استکباری جهان هستند.

وی همچنین با بیان اینکه ذکر یونسیه و ذکر فاطمه زهرا(س) به انسان نیرو و قدرت می‌دهد، افزود: سنگین‌ترین لحظه عاشورا برای امام حسین(ع) شهادت علی اصغر شش ماهه بود، اما حضرت می‌فرماید این مصیبت بزرگ را چون خدا می‌بیند برایم آسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: یکی از راه‌های تحمل و مقاومت انسان برابر مشکلات زندگی و اجتماعی ذکر شریف امام حسین است.

لازم به ذکر است، در ۸ سال دفاع مقدس ۱۸۵ نفر از شهرستان کاشان به اسارت دشمن درآمدند، آزادگان شهرستان کاشان سابقه اسارت از ۶ ماه تا ۹ سال را دارند که در بین آن‌ها حجت الاسلام حسین مفرّح امام جمعه شهرابوزیدآباد ومؤلف کتاب با ۹ سال اسارت بیشترین سابقه اسارت را دارد، ۵ نفر از آزادگان شهرستان کاشان در دوران اسارت در عراق به شهادت رسیدند و ۵ نفر از آزادگان این شهرستان نیز فوت شده اند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات