۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۱۷۴۴۴
امام جمعه ملبورن استرالیا:

پیام صلح و وحدت قرآن باید به جهان مخابره شود

پیام صلح و وحدت قرآن باید به جهان مخابره شود
حجت‌الاسلام وحیدی یکی از اهداف اصلی بیداری ملتها را دفاع از اصول و ارزشهای اسلامی و مقابله با توطئه دشمنان دانست و گفت: پیام صلح و وحدت قرآن باید به جهان مخابره شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ اشفاق وحیدی در خطبه‌ های سیاسی - عبادی نماز جمعه این هفته که در مجتمع والعصر شهر ملبورن استرالیا برگزار شد، گفت: پیام صلح و وحدت قرآن باید به جهان مخابره شود.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اتحاد، برادری و رواداری نسبت به یکدیگر جزوی پیام های مهم قرآن کریم است و قرآن تاکید دارد که میزان سنجش و ملاک رفاه و توسعه انسان ها، علم و دانش است.

وی پیروی از سیره اهل ‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، مسیر تربیت انسان‌ها و روحیه آزادی خواهی برای بشریت دانست و ابراز داشت: علما و شخصیت‌های مسؤول در جامعه، باید پیام‌های قرآنی مبنی بر وحدت و رواداری را برای جهانیان منعکس نمایند.

این روحانی سرشناس استرالیایی با اشاره به این که جامعه ای که میزان سواد و علم مردم آن جایگاه بهتری داشته باشد، نه این که تضعیف نخواهد شد بلکه مسیرهای رشد و رفاه را طی خواهد نمود، اظهار داشت: پیروی از سیره معصومین علیهم السلام و بهره گیری از منویات اهل ‌بیت اطهار علیهم السلام مسیر درست زندگی را برای بشریت به ارمغان می آورد.

وی خدمت به خلق الله و مبارزه برای احیای حقوق ملت‌ها بخشی از نظام مردم سالاری دانست و تصریح کرد: آن دسته از حاکمانی که به نام خدمت به مردم، دست به غارت و چپاول ثروت ملت‌ها می زنند در حقیقت نابودی خود را رقم می‌زنند.

امام جمعه ملبورن با بیان این که امروز جوامع اسلامی نیازی شدید به بیداری و روشنگری درباره مسائل و رویدادهای مختلف دارند لذا علما و شخصیت‌های مسوول باید نقش خود را در این زمینه بخوبی ایفا کنند افزود: یکی از اهداف اصلی بیداری ملت‌ها، دفاع از اصول و ارزش‌های اسلامی و مقابله با توطئه دشمنان مشترک است.

وی افزود: رسوا کردن طرح دشمنان وحدت و شناسایی خیانتکاران که عوامل اصلی تفرقه در جامعه می باشند، منجر به تقویت جایگاه جهان اسلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی تاکید کرد: امروز باید چنین سياستی را تدوین و میان ملت‌ها به اجرا گذاشت که در وهله اول بیکاری و فقر را ریشه کن کرده و همزمان از مقدسات مذهبی و باورهای پیروان ادیان محافظت شود‌.

وی با انتقاد شدید از برخی اقدامات افراطیون علیه شیعیان پاکستان در دهه اول محرم و تشکیل پرونده‌های جعلی علیه عزاداران و متوالیان هیات‌ مذهبی خطاب به دولت پاکستان، گفت: جلوی فعالیت های افراطی افراط گرایان وهابی را در کشور بگیرند و تمامی پرونده‌های ساختگی علیه شیعیان را مختومه اعلام نماید./988/

ارسال نظرات