۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۷۱۷۶۶۶

فرهنگسازی حجاب در جامعه نیاز به ارزان کردن اجناس حجاب مثل چادر دارد

فرهنگسازی حجاب در جامعه نیاز به ارزان کردن اجناس حجاب مثل چادر دارد
امروز برای فرهنگسازی حجاب در جامعه نیاز به ارزان کردن اجناس حجاب مثل چادر ، هدیه دادن و تشویق مردم برای پوشش مناسب، برگزاری غرفه های حراجی یا رایگان و افزایش کیفیت اقلام داریم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه زندگی: این روزها وقتی دختر نوجوانم از من یک چادر جدید طلب می‌کند و می‌گوید: «مامان! دوستانم از این چادرهایی که لب آستیناش تور داره، می پوشند . منم خیلی دوست دارم». من و پدرش دوست داریم چنین چادری را  برایش تهیه کنیم اما چادر و روسری های مناسب برای محجبه ها این روزها خیلی گران شده و تقریبا باید نیمی از سال صبر کنیم تا بتوانیم یک چادر برای خودمان تهیه کنیم. اینها صحبت‌های یک بانوی محجبه است که نیاز به محصولات حجاب با قیمت پایین دارد و می‌گوید که گاهی وسوسه می‌شود چادر را بردارد!

با توجه به تهاجم عمیقی که نسبت به حجاب بانوان محجبه در کشور به راه افتاده ما نیاز به محصولات حجاب با قیمت های مناسب داریم. بانوان ما نیاز اساسی به فرهنگ سازی در عرصه پوشش و حجاب مناسب دارند، از سوی دیگر بازار داخلی از پوشاک مناسب برای بانوان شامل مانتو و لباس های دیگر با حجاب کامل تهی شده است.

اخیرا پویشی با عنوان «هدیه حجاب به تو دوست خوب من» در بخش فارس من خبرگزاری فارس ثبت شده است و در آن نوشته شده؛ هدیه اقلام حجاب به بدحجاب ها و با حجاب ها، برگزاری غرفه‌های حراجی یا رایگان حجاب برای افراد چادری و غیره، تنوع اقلام حجاب، قیمت مناسب و با کیفیت اقلام حجاب و ... می‌تواند در فرهنگسازی حجاب در جامعه موثر باشد.

«سیده زهرا موسوی» ثبت کننده این پویش از شهر مشهد در گفت وگو با خبرنگار زندگی خبرگزاری فارس می گوید: «ما نیاز به محصولات حجاب با قیمت های مناسب داریم. الان یک فروشگاهی در مشهد محصولات حجاب را با قیمت های مناسب تر و مثلا گاهی با بُن تخفیف یا برپایی جشنواره یا هدیه حجاب همراه کرده و مردم خیلی استقبال می کنند. امروزه در سراسر کشور نیاز به این فروشگاه ها داریم.»

این مربی مهد کودک می افزاید: «الان محصولات حجاب آنقدر گران شده که خود ما چادری ها نمی توانیم تهیه  کنیم و برایمان سخت است . خیلی‌ها به همین دلیل چادرهایشان را کنار گذاشتند، چون مانتو خیلی ارزانتر از چادر است.»

وی در نقدی که به بازار پوشاک کشور دارد، می‌گوید: «من از ابتدای سال دنبال یک مانتو مناسب برای خودم می گردم ولی پیدا نمی‌کنم، هزینه دوخت  هم خیلی زیاد می‌شود، پس چه کار باید کرد؟ از مسئولان عرصه پوشاک درخواست داریم لباس‌های مناسبی با پوشش کامل به بازار بفرستند تا بتوانیم استفاده کنیم و از سوی دیگر نیز تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات حجاب هم فکری برای رسیدن این اجناس با قیمت مناسبتر به دست مردم بکنند.»

موسوی در پایان می گوید: «ما در پایگاه بسیج محلمان گاهی کارهای کوچکی تشویقی برای توجه به حجاب بچه ها انجام می‌دهیم مثلا اجناسی کوچک مثل ساق دست، روسری یا گیره های سر برای بچه ها تهیه می‌کنیم و به حاشیه شهر مشهد می‌بریم . ای کاش از این دست کارها برای تشویق به حجاب بین مردم زیاد شود.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات