۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۱۷۹۷۶
حجت الاسلام انصاری:

حکم ارتداد سلمان رشدی در راستای حفاظت از کیان اسلام بود

حکم ارتداد سلمان رشدی در راستای حفاظت از کیان اسلام بود
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم حکم سلمان رشدی را موافق احکام و آیات الهی و در راستای مقابله با تضعیف کیان دین اسلام عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام انصاری از شاگردان مرحوم آیت الله سیدمحمود شاهرودی در نشست علمی بررسی فقهی حکم ارتداد سلمان رشدی که در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به کفر واقعی و کفر عنوانی گفت: آنچه موجب اجرای حدود و حکم می شود کافر عنوانی است و چه بسا فرد مسلمان باشد اما به واسطه عملی حکم کافر عنوانی بر آن صدق کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم مسئله مرگ و حکم اعدام در جوامع مادی گرا را مسئله ای پررنگ دانست که از شدیداً از آن اباه دارند و افزود: در غرب ارزشمندترین عنصر در نزد انسان را جان و زندگی می دانند که اگر از دست برود همه چیز را از دست رفته می دانند لذا تبلیغات گسترده ای در جوامع حقوق بشری بر علیه اعدام دارند و حال آنکه وقتی نگاه فرامادی باشد جان انسان به عنوان یک عنصر ارزشمند خواهد بود اما عناصر ارزشمندتری از جان انسان هم وجود خواهد داشت که این عناصر موجب فدا کردن جان ها می شود.

وی با اشاره به اینکه دین مهم ترین عنصر در نزد مسلمانان است، عنوان کرد: ندای به ولایت بالاترین ندا است و همه عناصر دینی دور ولایت به عنوان نگهبان دین جمع شده اند و تمامی احکام دین حول ولایت شکل گرفته اند و برداشت من از سخنان آیت الله هاشمی شاهرودی از مرتدی که اعلام نکند ارتداد بع معنای قتل او نیست بلکه اگر اعلام وارد عناصر ارتداد او بشود و به واسطه برگشتن بر علیه دین تبلیغ کند حکم ارتداد را خواهد داشت و حکم اعدام در حق او باید اجرا شود.

حجت الاسلام انصاری احکام ارتداد را بر عهده حاکم اسلامی دانست و گفت: حاکم اسلامی براساس مصلحت اقوی یعنی حکم دین این حکم اعدام را اجرا می کند و لذا اگر حاکم اسلامی تخیص داد دین دچار تضعیف می شود از این شارع برای جلوگیری از تضعیف دین استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان برخورد امام راحل با مرتدین از دین ابراز کرد: امام راحل در رابطه با حزب توده برخوردشان بخاطر بازگشت آنها از دین نبود بلکه چون ایادی صدام در داخل کشور شده بودند و به نظام اسلامی ضربه می زدند حکومت با آنها برخورد کرد و تا قبل از آن حتی در صداوسیما رفت و آمد داشتند و نظراتشان را بیان می کردند.

وی با اشاره به برخورد غرب با مخالفین داستان ساختگی هولوکاست خاطرنشان کرد: غرب برای یک داستان ساختگی با مخالفین خود رفتارهای وحشیانه ای دارد اما از ما می خواهند از حکم الهی که در رابطه با ساب النبی است کوتاه بیاییم، دین چنین اجازه ای را به ما نمی دهد و احکام دینی در رابطه با مرتد و ساب النبی و حکم امام راحل در رابطه با سلمان رشدی برای حفظ کیان دین در مقابل تضعیف مخالفان و کافران است.

 

ارسال نظرات