۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۱۷۹۸۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ثواب زیارت به نیابت از امام معصوم بی نهایت است

ثواب زیارت به نیابت از امام معصوم بی نهایت است
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: کاروان دوچرخه سواری امام رضا (ع) اگر سفر زیارتی خود را به نیابت از امام معصوم انجام دهند ثواب این زیات بی نهایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر پنجشنبه در بدرقه کاروان دوچرخه سواری امام رضا (ع) به مشهد الرضا در جوار قبور مطهر شهدای دارالسلام کاشان گفت: آغاز سفر کاروان دوچرخه سواری امام رضا (ع) کاشان از جوار قبور مطهر شهدا به معنای تجدید میثاق با شهدا و ادامه راه شهدا است.

وی سفر زیارتی امام رضا (ع) که از جوار قبور شهدا آغاز شود را سفر با برکتی دانست و آستان مقدس امام رضا (ع) مقصد کاروان دوچرخه سواری امام رضا (ع) کاشان را مقصدی بی نظیر و مکانی مقدس خواند و ابراز داشت: از امام جواد (ع) سوال شد ثواب زیارت امام رضا (ع) بیشتر است یا زیارت امام حسین (ع)، امام جواد (ع) می‌فرماید، ثواب زیارت پدرم امام رضا (ع) بالاتر و افضل‌تر اززیارت امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید در قیامت پیامبران اولوالعزم و کسانی که به زیارت امامان رفته اند حاضر می‌شوند و در بین تمام زائران ائمه اطهار (ع)، زائران امام رضا (ع) پاداش بیشتری دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه این سفررا می‌توانید به نیابت از خود و یا به نیابت امام معصوم و یا چهارده معصوم انجام دهید، یادآور شد: زیارت امام رضا (ع) به نیاست از خود دارای یک نوع ثوابی است، اما اگر به نیابت از حضرت زهرا (س)، امیرمومنان (ع) و یا چهارده معصوم انجام شود و ثواب آن را به شهدا، پدر و مادر و یا امام معصوم و یا چهارده معصوم هدیه کنید، ثواب چنین زیارتی بی نهایت می‌شود.

لازم به ذکر است، کاروان ۲۵ نفره دوچرخه سواری امام رضا (ع) کاشان عصر پنجشنبه با حضور در گلزار شهدای دارالسلام کاشان و تجدید میثاق با شهدا و عطر افشانی قبور مطهر شهدای والامقام و با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان برای بیست و سومین سال متوالی سفر یکهزار و ۳۰۰ کیلومتری خود از کاشان تا مشهد الرضا را آغاز کردند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات