۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۷۱۸۴۹۴
حجت الاسلام نقدعلی:

ترویج فرهنگ قرآنی مستلزم ارتباط با سازمان‌های مختلف است

ترویج فرهنگ قرآنی مستلزم ارتباط با سازمان‌های مختلف است
اصفهان ـ نماینده مردم خمینی شهر در مجلس مسابقات استانی قرآن کریم را ظرفیت ویژه ای برای کشور عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت های قرآنی در ابعاد وسیع‌تری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین مسابقات استانی قرآن کریم گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی حضور حافظان و قاریان قرآن کریم در عرصه بین‌الملل است که رتبه‌های درخشانی را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: بنابراین ظرفیت قرآنی در کشور وجود دارد و مجرای انتخاب راه یافتگان به مسابقات کشوری و بین‌المللی همین مسابقات شهرستانی و استانی است که به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تکراری شدن متسابقین یکی از گلایه‌های مطرح شده است که حلقه شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن امکان اضافه شدن را ندارد و باید تدبیری اندیشید که در کنار آنها افراد دیگر هم شرکت و رشد پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به ویژه در سطح شهرستانی به اندازه کافی نبوده است، تصریح کرد: رسانه‌های مجازی و صدا و سیما باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند و اگر اطلاع رسانی به خوبی انجام شود می‌توان جمعیت بسیاری از مردم را به این مسابقات دعوت کرد.

حجت الاسلام نقدعلی معتقد است که باید از این ظرفیت قرآنی درابعاد وسیع‌تری استفاده شود و با توجه به رویکرد سازمان اوقاف مبنی بر ترویج و گسترش قرآن نیاز است که با سایر سازمان‌ها و نهادها ارتباط‌ پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید در هر شهرستانی روسای اوقاف با فرمانداران، اداره ارشاد و شهرداری‌ها نشست‌هایی را تعریف و مقدمات ترویج و برگزاری مسابقات را فراهم کنند که حداقل شهرستان‌های نزدیک محل برگزاری یعنی امامزاده سید محمد خمینی‌شهر حضور پیدا کنند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات