۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۱۸۵۰۹
در خط تحول(۴)؛

نشر تولیدات علمی اخیر حوزه های علمیه، جبهه عظیمی از کنشگران را می خواهد

نشر تولیدات علمی اخیر حوزه های علمیه، جبهه عظیمی از کنشگران را می خواهد
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: تولیدات علمی حوزه علمیه در سال های اخیر رشد بسیاری داشته که لازم است جبهه عظیمی از مبلغین و کنشگران جهت نشر رسانه ایآن ها تشکیل شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه در اولین کارگاه آموزشی مدیریت شبهه شناسی و گفتمان سازی که به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه و در مجتمع آموزشی و فرهنگی نجمه خاتون جمکران برگزار شد، با اشاره به لزوم شناخت دقیق انسان از زمان و عصر حیات خود، گفت: انسان با یک سرعت مافوق صوتی در حال کسب سیطره بر طبیعت است؛ ابزارهایی که امروزه انسان برای خود ابداع کرده می توانند هم در راستای گمراهی او و هم در جهت عکس مورد بهره برداری واقع شوند.

وی افزود: افزایش ابزارهای در دسترس نسل های جوان و نوجوان موجب ایجاد موج عظیمی از شبهات متنوع و گسترده شده است و این امر نیاز به حضور مجدانه سربازان حضرت ولیعصر(عج) و پاسخ گویی علمی به شبهات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خاطرنشان کرد: در گذشته شبهات در یک یا چند باب محدود بود، اما در عصر کنونی هیچ موضوع فقهی، حقوقی، کلامی و سایر علوم نیست که دشمنان دین در آن نفوذ نکرده و در مورد آن به شبهه افکنی نکرده باشند؛ در همین روزها در مسئله اربعین شبهاتی تکراری اما با ادبیاتی متنوع را تولید می نمایند.

وی تربیت سربازان متخصص در زمینه دانش های روز را راهکار صیانت از دارایی های علمی حوزه دانست و گفت: اینکه همه طلاب فقط باید فقیه شوند، گزاره دقیقی نیست. حوزه های علمیه علاوه بر تعمیق دانش فقهی طلاب می بایست در جنگ بین حق و باطل به تربیت سرباز برای این عرصه در عصر حاضر بپردازد. نقشه علمی حوزه های علمیه نیز بر همین اساس تدوین شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه دانش پاسخ مناسب شبهات و مهارت در شیوه ورود و خروج به پاسخگویی به آن ها را دو راهبرد مهم در مواجهه با شبهات برشمرد و تصریح کرد: یکی از دلایل مهم گسترش حوزه علمیه امام صادق(ع) را وجود شبهات زیاد در آن عصر می توان دانست.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های حوزه های علمیه در پاسخ گویی به سؤالات و شبهات دینی افزود: تولیدات علمی حوزه های علمیه در سال های اخیر رشد بسیار قابل توجهی داشته که لازم است جبهه عظیمی از مبلغین و کنشگران جهت نشر آن ها در فضای رسانه ای داخلی و بین المللی تشکیل شود. مبارزه در این عرصه می تواند از مصادیق جهاد کبیر در عصر کنونی باشد.

ارسال نظرات