۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۱۸۵۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

محبت از پایه‌های تبلیغ اسلام است

محبت از پایه‌های تبلیغ اسلام است
اصفهان _ حجت الاسلام فوقی با تأکید بر نقش اخلاق حسنه و محبت در تبلیغ اسلام گفت: با خدمت و دستگیری از مردم و محبت کردن می‌توان مردم را به معنویات و آموزه‌های دینی جذب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست آموزشی توجیهی مبلغه‌های اعزامی به موسم اربعین، تبلیغ دین را یک رسالت، مأموریت دینی و معنوی و راه رسیدن به خداوند و قرب الی الله عنوان کرد و گفت: تبلیغ آداب دارد و آداب تبلیغ آن چیزی است که اگر ما رعایت نکنیم راه را کج رفته‌ایم، تبلیغ ادب نیاز دارد. تبلیغ فقط منبر رفتن نیست اگرچه منبر یکی از اصلی‌ترین پایه‌های تبلیغ است اما در عصر حاضر منبر یکی از ابزارهای تبلیغی ما است.

حجت الاسلام فوقی در ادامه افزود: مبلغه کسی است که تمام ابزارها را ردیف می‌کند تا به هدف اصلی خود و رسالتی که در راستای دعوت به دین برعهده دارد، دست پیدا کند. مبلغ تمام توان خود را برای تبلیغ دین به کار می‌بندد، گاهی با یک هدیه یا یک احترام یک نفر به اسلام جذب می‌شود و این رسالت تبلیغی ما است که همه تلاش خود را در این مسیر به کار ببندیم.

وی محبت را مقدمه جذب به دین دانست و تصریح کرد: با خدمت و دستگیری از مردم و محبت کردن می‌توان مردم را به معنویات و آموزه‌های دینی جذب کرد، منبرهای ما بعد از اربعین آغاز خواهد شد و در ایام اربعین نباید دنبال منبر بگردیم، بلکه باید زیرساخت‌های جذب و تبلیغ دین را فراهم کنیم، جامعه مذهبی ما باید نسبت به محدوده تبلیغی خود با محبت برخورد کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) خاطرنشان کرد: ایشان می‌فرمایند دین چیزی جز محبت به دوستان ما و بغض دشمنان ما نیست. دین بر محبت استوار است، باید با خدمت کردن به افراد و محبت کردن به ایشان آنها را به معنویات و دین جذب کنیم. به دنبال تحول در تبلیغ و جذب نفوس از طریق فعالیت‌های جدید تبلیغی باشیم.

وی ادامه داد: سعودی‌ها به مناطق مختلف تبلیغی در جهان می‌روند و پول و امکانات بسیار دارند و اقدام به جذب مردم می‌کنند، اما ما با محبت و مهرورزی موفق می‌شویم افراد را به تشیع جذب کنیم، امروز دشمنان علیه روحانیت تبلیغات سوء دارند و باید با رفتار صحیح و تبلیغ به روز بتوانیم توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام فوقی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به سمت تحول و فعالیت‌های بسیار اثرگذار رفته است، تصریح کرد: باید همه تلاش خود را برای جذب همه افراد به کار ببندیم، باید مانع کسانی باشیم که اسلام غیرواقعی و داعشی و خشن را ترویج می‌کنند باشیم و بر مأموریت‌های تبلیغی خود مسلط باشیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات