۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۱۸۶۳۵
مسؤول خادمان موکب علی ابن باقر خبر داد؛

اعزام سومین گروه خادمان موکب علی ابن باقر کاشان

اعزام سومین گروه خادمان موکب علی ابن باقر کاشان
اصفهان - نخستین گروه از خادمان موکب علی ابن باقر، بزرگترین موکب کاشان عازم کربلا می‌شوند تا از زائران امام حسین (ع) در کربلا پذیرایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، احسان سروش مسؤول خادمان موکب علی ابن باق (ع) پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: نخستین گروه از خادمان موکب در تاریخ پنجم شهریورعازم کربلا معلی شدند.

وی افزود: دومین گروه خادمان موکب علی ابن باقر (ع) پنجشنه دهم شهریور عازم کربلا شدند، گروه سوم نیز فردا یکشنبه ۱۳ شهریور عازم کربلای معلی خواهند شد و آخرین گروه ۱۵ شهریور به کربلا معلی اعزام خواهد شد.

سروش یادآور شد: در اربعین حسینی امسال ۲۵۰ خادم افتخاری جهادی مرد و زن در حوزه‌های مختلف تخصصی در موکب علی ابن باقر (ع) برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند.

وی همچنین از پذیرش «زائرخادم» در موکب علی ابن باقر (ع) در کربلا معلی خبرداد و افزود: زائرانی که در کربلا قصد خدمت به زائران اربعین حسینی در موکب علی ابن باقر (ع) را داشته باشند پذیرش خواهند شد.

مسؤول خادمان موکب علی ابن باقر (ع) یادآور شد: موکب علی ابن باقر (ع) کاشان در شهر کربلا از ۱۰ روز مانده تا اربعین حسینی شبانه روز ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اسکان به همراه سه وعده پذیرایی صبحانه، ناهار و شام با ظرفیت طبخ ۱۰ هزار پرس غذای حضرتی را در دستور کار دارد.

سروش فعالیت‌های فرهنگی را از مهمترین اهداف موکب علی ابن باقر (ع) نام برد و افزود: برگزاری ۱۰ شب روضه خوانی، مداحی، برگزاری سه وعده نماز جماعت، برنامه‌های فرهنگی عصرگاهی کرسی تلاوت، قرائت قرآن و اذان زنده، عصر شعر، مداحی و روایتگری از جمله این برنامه‌های فرهنگی موکب در ایام اربعین حسینی در کربلا معلی است.

به گفته وی موکب علی ابن باقر (ع) در ایام اربعین حسینی در کربلا معلی از گروه تبلیغی موعد برای ایستگاه پرسش و پاسخ توسط مبلغان، مشاوره، احکام، حلقه‌های معرفت بهره‌مند است.

سروش با اشاره به اینکه موکب علی ابن باقر (ع) در سال ۹۳ توسط تعدادی از جوانان ولایی و انقلابی شهرستان و از دل مردم ولایت مدار این منطقه تاسیس شد، گفت: از همان ابتدا با برنامه ریزی دقیق و در قالب تشکیلات ساختارمند و جهادی در چهارچوب ارزش‌ها و ضوابط دقیق که در اساسنامه مورد تایید نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان، دامنه وسیعی از خدمات فرهنگی، اجتماعی خود را با تمرکز بر حماسه عظیم اربعین حسینی آغاز کرد.

وی افزود: این موکب یک موکب کاملا مردمی است و تحت نظارن هیئات امنا مدیریت می‌شود و در قالب اهداف فرهنگی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و بدون هیچگونه وابستگی به نهاد‌ها یا جناح‌های سیاسی، خدمات متنوعِ مورد نیازِ زائران امام حسین (ع) را ارائه و با پشتوانه کمک‌های مردمی، در طراز ۱۰ موکب بزرگ و برتر ایرانی و همطراز مواکب وابسته به آستان‌های مقدس کشور به زائرین اربعین خدمات ارائه می‌کند.

سروش خدمات متنوع فرهنگی و معرفت افزایی با حضور بیش از ۲۰ نفر از مبلغین، علما، خطیبان و مداحان، خدمات وسیع درمانی و اورژانسی، بستری، دندانپزشکی، دارویی و درمانگاه سیار ۴۰ فوت با حضور ۴۰ پزشک و پرستار متخصص به صورت شبانه روزی، تجهیز ۴۰ چشمه حمام و ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، برنامه ریزی سرمایش موکب با تجهیز موکب به ۴۰ کولر ۱۷هزار سلوزی و ۴۰ کولر ۷ هزار، و تامین برق موکب با چندین دستگاه ژنراتور تا ۵۰۰ کاوا برق را از جمله خدمات موکب علی ابن باقر (ع) کاشان در کربلا معلی اعلا کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات انجام شده با همت مردم و کمک‌ها و نذورات عاشقان اهل (ع) است، گفت: امسال بالغ بر۴ میلیارد تومان برای اسکان و پذیرایی از زائر اربعین هزینه خواهد شد که تا کنون بیش از ۵۰ درصد توسط نذورات مردمی تامین شده و مابقی آن نیز با کمک‌های عاشقان امام حسین (ع) و خیرین تامین خواهد شد.

مسؤول خادمان موکب علی ابن باقر (ع) به لزوم همکاری همگانی خادمان موکب مردمی علی ابن باقر (ع) کاشان با واحد نذورات موکب برای جمع آوری نذورات و رفع کسری منابع مالی موکب اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد خیرین شهرستان که برای کمک به زائران اباعبدالله الحسین همیشه آماده و پا به رکاب هستند، موکب علی ابن باقر (ع) را یاری کنند.

لازم به ذکر است با توجه به امکانات و تجهیزات میلیاردی موکب علی ابن باقر (ع) در کربلا و عدم مکانی ثابت برا استقرار موکب علی ابن باقر (ع) نیاز است تا با همراهی و مشارکت مردم کاشان و خیرین شهرستان زمینی را در کربلا و یا مسیر نجف به کربا خریداری شود تا زائرسرایی به نام علی ابن باقر (ع) در آنجا احداث شود تا زائران کاشانی در کربلا محلی ثابت برای استقرار داشته باشند.

شایان ذکر است، موکب علی ابن باقر (ع) بزرگترین موکب کاشان فعالیت خود را از ۹۳ در کربلا با هدف فعالیت‌های فرهنگی و خدمان رسانی به زائران اربعین حسینی، نشرمبانی اعتقادی و اصیل تشییع و اجتماع مسلمین، گسترش فرهنگ شیعی و مبارزه با انحرافات، صدور دقیق و کارشناسی شده آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت جبهه مقاومت در جهان اسلام آغاز کرد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات