۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۱۸۷۵۳
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

هیأت باید باعث رشد ایمان افراد شود/ ارادت آیت الله ناصری به امامین انقلاب

هیأت باید باعث رشد ایمان افراد شود/ ارادت آیت الله ناصری به امامین انقلاب
اصفهان ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: محوریت هیأت باید روحانیت باشد و افراد در هیأت به سمت قله‌های ایمان و رسیدن به یقین بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت حضرت علی اکبر(ع) گیلان، با بیان اینکه افراد ضرورت قیام امام حسین(ع) را به خوبی درک می کنند اما از اهمیت صلح امام حسن(ع) با خبر نیستند، گفت: درک قیام امام حسن(ع) نگاه تیز بین و دقیق می‌خواهد، در این خصوص باید بدانیم که امام از خود اختیاری ندارد و هرآنچه انجام می‌دهد از جانب خداوند متعال است.

وی در ادامه در خصوص فعالیت هیئات مذهبی خاطرنشان کرد: محوریت هیأت باید با روحانیت باشد، شرعیت کار و اعتماد آن به محوریت روحانیت است، نکته دیگر اینکه مکان هیأت باید در مسجد یا حداقل حسینیه باشد، این مکان ها مخصوص همین کارها است.

تقویت ایمان جوانان در حد یقین از وظایف هیأت است

آیت الله مهدوی با بیان اینکه نیروی هیئات نباید در حل مشکلات محل هیأت مصرف بشود، اظهار کرد: ما در زمان هستیم نه مقید به زمان و نباید زمان فعالیت هیأت خیلی مهم باشد اگر جمعه نشد شنبه اگر شنبه نشد یکشنبه هیأت را برگزار کنیم، باید سعی بشود که هیئات‌های مذهبی تولید داشته باشند و در منطقه خود هیأت‌های دیگری را هم شکل بدهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تقویت ایمان جوانان در حد یقین را قله دستاوردهای هیأت عنوان کرد و افزود: ایمان فعلی جوانان متوسط است، باید حضور آنها در هیأت باعث افزایش ایمان آنها بشود تا به یقین برسند، اخلاق افراد در هیأت باید به سمت اخلاق حسنه و اسلامی برود و عادت‌های افراد از بین برود.

وی ادامه داد: باید در هیأت احکام آموزش داده بشود، عمل به رساله و ترویج احکام شرعی بسیار مهم است و زمانی که افراد احکام را بدانند اعمال و عبادات خود را به درستی انجام خواهند داد. هیأت باید در این مسیرها و در راستای فتح این قله‌ها باشد.

تغذیه فکری نوجوانان و جوانان در هیأت بسیار مهم است

آیت الله مهدوی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی و قرائت قرآن کریم، تصریح کرد: جذب نوجوانان و جوانان موضوع بسیار مهمی است، تغذیه فکری نوجوانان و جوانان در هیأت بسیار مهم است و در نهایت باید یک مجاهد فی سبیل الله در هیأت تحت نظر ولایت فقیه در هیأت تربیت بشود.

استاد درس خارج حوزه علمیه تفکر و مشورت را راهبرد پیشرفت هیئات مذهبی و رسیدن به اهداف هیأت عنوان کرد و گفت: مسأله دیگر در خصوص فعالیت هیأت موضوع خلوص است، جمعی که در هیأت فعالیت دارند نه باید انتظار تشکر داشته باشند و نه ناامید بشوند.

وی هدفگذاری را از مسائل مهم هیئات مذهبی دانست و اظهار کرد: یک مشکلی در تهران وجود دارد و در اصفهان نیز در حال شکل گیری است و آن این است که عزاداری تمام محتوای هیأت باشد، مهمتر از عزاداری آشنایی با مبانی دینی است، جوانان باید در هیأت آماده شهادت بشوند و این نیازمند یقین است و امری بسیار مهم و دشوار است.

آیت الله مهدوی توسل و کمک گرفتن از ائمه اطهار(ع) در موفقیت هیأت را از ضروریات فعالیت هیئات مذهبی برشمرد و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم وعده داده است از ما دستگیری خواهد کرد و این نتیجه بخش بودن توسلات ما وعده خداوند متعال است.

آیت الله ناصری ارادت خاصی به امامین انقلاب داشتند

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خصوص شخصیت آیت الله ناصری، گفت: ایشان خیلی فرو رفته در ولایت بودند، ارادت ویژه‌ای به امام زمان(عج) داشتند و پس از آن ارادت خاصی به امام خمینی و رهبر معظم انقلاب داشتند، علیرغم اینکه از ایشان سن بیشتری داشتند اما عنایت و علاقه خاصی به ایشان داشتند.

وی با بیان اینکه آیت الله ناصری در وجود خودشان اصلا هوای نفس نداشتند، خاطرنشان کرد: آیت الله ناصری خیلی روح لطیفی داشتند، ده‌ها جلسه بیش از ده سال با ایشان داشتم و گاهی ایشان در صحبت معمولی گریه می‌کردند و تأثیر کلام ایشان بخاطر این خلوص ایشان و یکسان بودن باطن و ظاهر ایشان بود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات