۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۱۸۹۷۴
آیت الله مقتدایی:

بانوان طلبه خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب کرده اند

بانوان طلبه خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب کرده اند
آیت الله مقتدایی در مراسم معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: تلاش ها و خدمات زیادی از جانب خواهران طلبه نسبت به اسلام صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران امروز در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران که در سالن آیت الله شرعی این مجموعه برگزار شد گفت: از ابتدای تأسیس مدارس علمیه خواهران و ورود بانوان به عرصه علم آموزی دینی خدمات زیادی از جانب این خواهران به اسلام و انقلاب صورت گرفته است.

وی افزود: حضور بانوان در فضای علمی در طول سال های پس از انقلاب ثمره های فراوانی داشته و در سطوح مختلف آموزشی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی قوی نوشته شده و نزدیک به 500 مدرسه علمیه بانوان در کشور دائر است.

عضو سابق شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: امیدواریم این نهاد پرقدرت تر از گذشته تلاش کند تا سبب پیشرفت شود و این خواهران تشویق شوند و در نتیجه خدمات بهتری داشته باشند؛ نهاد حوزه علمیه خواهران با پیشینه قوی تقدیم مدیر جدید یعنی حجت الاسلام والمسلمین فاضل شده و امیدوار هستیم با توجه به سابقه خوب مدیریتی وی، از این میراث به خوبی استفاده کنند.

وی با ارائه مبحثی اخلاقی و اشاره به آیه «زُيِّنَ لِلنّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ ... ذٰلِكَ مَتاعُ الحَياةِ الدُّنيا» گفت: بسیاری افراد از دنیا برای خود اسباب لذت و فخرفروشی ساختند اما قرآن این متاع دنیا را اندک می داند و آخرت را ابدی و همیشگی معرفی می کند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: در قرآن در موارد متعددی وقتی خداوند می خواهد برای انسان ها چیزی را توصیف کند «جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ» را تکرار می کند که به نظر می رسد بهشت خیلی زیبا است که خداوند چندین مرتبه آن را تکرار می کند؛ ویژگی دیگر بهشت این است که دائمی و همیشگی است و کسی که در بهشت قرار گرفت می داند که تا ابد اینجا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان بهشتی لذت فراوان می برد و بالاترین لذتش همین است که می داند خدا از او راضی است؛ چیزهایی که در دنیا زینت داده شده و سبب لذت شده است باید از آن ها چشم پوشید و چیزی را انتخاب کرد که دائمی است؛ اگر از لذت دنیا بگذریم و تقوا داشته باشیم به دنبالش بهشتی جاودانه در انتظار ما خواهد بود.

ارسال نظرات