۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۲۰۲۲۶
مبلغ و پژوهشگر دینی مطرح کرد؛

اهمیت و ثواب زیارت امام رضا

اهمیت و ثواب زیارت امام رضا
اصفهان - حجت الاسلام ملک آبادی به اهمیت زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در بین زیارت‌ها بالاترین ثواب برای زیارت امام حسین(ع) و بعد از آن زیارت امام رضا(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین ملک آبادی دوشنبه شب در سومین و آخرین شب از مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) هیات علی ابن موسی الرضا (ع) مسجد الرضا بلوار امام رضا (ع) کاشان، با تسلیت شهادت امام رضا (ع) هدف از خلقت انسان را رسیدن به قرب الهی دانست و گفت: برای رسیدن به قرب الهی انسان باید تلاش کند و موانع پیش رو را بردارد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به مقام قرب الی الله باید متوسل به ابزار آن شد، افزود: تنها راه رسیدن به قرب الهی توسل به ائمه اطهار (ع) است و به وسیله ائمه اطهار (ع) است که عبادات انسان قبول می شود.

این مبلغ و پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه تنها راه تقرب به خدا، ائمه اطهار (ع) هستند، گفت: برای رسیدن به قرب الهی، ائمه اطهار عندالله هستند و علت العلل نیستند، علتی در کنار خدا نیستند بلکه علتی در طول اراده خدا هستند و به همین علت است که ائمه اطهار متوسل می‌شویم.

حجت الاسلام ملک آبادی زیارت جامعه کبیره را یک دانشگاه امام شناسی و یک کلاس معرفت شناسی به امام و دانست و اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره که از امام هادی (ع) به ما رسیده است دارای مفاهیم بلندی است و در این زیارت معصومین واسطه بین قوس نزول و صعود معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام ملک آبادی گفت: اگر قرار است کسی سیر الی الله داشته باشد و خدایی شود و مشابه بهجت‌های زمان شود تنها راه آن، راه ائمه اطهار (ع) است در غیر این صورت به بیراهه رفته است.

به گفته وی تمام نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده به واسطه ائمه اطهار (ع) است و اگر امام نباشد زمین و آسمان فرو می‌ریزد.

این مبلغ و پژوهشگر دینی به اهمیت زیارت امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: براساس دو سند صفحه ۱۰ و ۱۱ دانشنامه امام حسین و کامل الزیارات در بین زیارت‌ها بالاترین ثواب برای زیارت امام حسین (ع) و بعد از آن زیارت امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) همه رئوف و فوق تصور مهربان هستند، گفت: علامه طباطبایی می‌فرماید، رئوف بودن امام رضا (ع) برای این است که سریع حاجت می‌دهد و آیت الله وحید می‌فرماید، رئوفیت امام رضا (ع) مانند رحمانیت و رحیم بودن خدا است، خدا رحمان است و رحمانیت او شامل همه می‌شود، اما رحیمیت خدا تنها شامل شیعیان خاص می‌شود.

حجت الاسلام ملک آبادی یادآور شد: امام رضا (ع) یک رئوفیتی دارد که شامل همه حتی شامل مامون دشمن امام رضا (ع) می‌شود، اما رئوفیت خاص امام رضا (ع) شامل همه کس نمی‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات