۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۲۰۳۸۱

توصیه امام خمینی به خبرگزاری‌ها

توصیه امام خمینی به خبرگزاری‌ها
در ۷ مهر ۱۳۶۱ امام راحل در بیانات بسیار مهمی در جمع مدیران، سردبیران، معاونان خبرگزاری و خبرنگاران به اهمیت نقش خبرگزاری ها در اطلاع رسانی صحیح و با کیفیت تأکید کردند.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در امام راحل در بیانات بسیار مهمی در جمع مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرنگاران به اهمیت نقش خبرگزاری ها در اطلاع رسانی صحیح و واقعی تأکید کردند.

در جلد ۱۷ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۳ بیانات امام راحل در روز مطابق با در جمع خبرنگاران اینگونه آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم‌
آنچه در خبرگزاری‌ها مهم است کیفیت آن است؛ زیرا هر کدام که به راستی و راستگویی نزدیکتر باشند، شوق انسان را به گوش دادن بیشتر می‌کنند. در جمهوری اسلامی، باید صادقانه تمامی اخبار و خصوصاً مسائل مربوط به جنگ و نحوه برخورد دولت‌های بزرگ با ملت ایران، برای مردم بازگو شود. امروز کارهای ایران مورد توجه دنیا و خبرگزاری‌ها و مطبوعات و رادیوها و تلویزیون‌هاست و همه آنها مراقب هستند که چیزی پیدا نموده و با اضافات و دروغ‌پردازی‌ها به جمهوری اسلامی صدمه وارد سازند و با مصاحبه‌های صد در صد دروغ با افراد مغرض یا اظهار نظرهای بی‌مورد درباره افراد، می‌خواهند اذهان مردم را منحرف سازند و یکی از چیزهایی که زیاد روی آن تبلیغ می‌کنند مسئله انقلاب و اسلام است چرا که مسلّم است اگر اسلام رشد پیدا کند جلوی خائنین را می‌گیرد. و اگر ما می‌گوییم که انقلاب باید صادر بشود، یعنی اسلام باید در همه جا رشد پیدا کند و ما بنا نداریم در جایی دخالت نظامی کنیم. من امیدوارم خبرگزاری جمهوری اسلامی به واسطه خصوصیتی که در آن هست، رشد نموده و همه ما و شما در کارها خداوند را ناظر خود ببینیم و به اندازه مسئولیت تبلیغ نموده و تلاشهای دشمنان را خنثی سازیم. خداوند همه ما و شما را در خدمت به این مردمی که همیشه در ظلم و ستم بوده‌اند موفق بدارد. خداوند مجروحان شما را شفا، و شهدا را رحمت فرماید.
و السلام علیکم و رحمه الله‌
 
در اینکه سخنان امام راحل برای راهبرد مجموعه‌های مختلف کشور فصل الخطاب است، شکی نیست؛ اما سوال اینجاست که چرا رسانه جماران که وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) است، این بیانات را منشور اخلاقی-عملی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران قرار نمی‌دهد و کیفیت را در اخبار خود بالا نبرده و در موارد زیادی، برخلاف توصیه های امام خمینی (ره) عمل کرده است و این رسانه ضمن نشان دادن شخصیتی تحریف شده از امام راحل، تریبون نیز در اختیار فتنه‌گران سال‌های اخیر و مطرودان امام راحل قرار می‌دهد.
ارسال نظرات