۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۷۲۰۶۸۴
مسئول امور مدارس صدرای خوزستان تشریح کرد؛

اولویت های مدارس صدرا در سال تحصیلی جدید

اولویت های مدارس صدرا در سال تحصیلی جدید
حجت الاسلام رشیدی گفت: از اولویت های مدارس صدرا توجه ویژه به رشد علمی دانش آموزان در کنار پویایی و رشد معرفتی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مسئول امور مدارس صدرای خوزستان با تاکید بر رشد قابل قبول تعداد مدارس صدرا در خوزستان گفت: سال گذشته در سطح استان خوزستان 23 مدرسه فعال بودند که با پیگیری های مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان این رقم به 38 مدرسه ارتقا پیدا کرد .

حجت الاسلام رشیدی روند ثبت نام در مدارس صدرا را دقیق توصیف کرد و گفت: گزینش دانش آموزان متقاضی حضور در مدارس صدرا باتوجه به معدل و همچنین شایستگی های اخلاقی و فرهنگی بوده که پس از ثبت نام اولیه حدود 6000 نفر و بعد از مصاحبه 4000 نفر برای تحصیل در مدارس صدرا دعوت شدند.

مسئول امور مدارس صدرای خوزستان جامعه مخاطبین مدارس صدرا در استان خوزستان را قابل ملاحظه دانست و تاکید کرد: حضور بیش از 4000 دانش آموز و ارتباط مستمر با 8000 نفر از اولیا و همراهی 400 نفر از دبیران و کادر جمعیت مخاطبین مدارس صدرا را به 16000 نفر رسانده که در نوع خود بی نظیر است.

وی جمعیت منحصر بفرد این مجموعه مدارس مانع از رشد کیفی نشده و در سال تحصیلی گذشته مدارس علوم ومعارف اسلامی صدرا در رشته علوم و معارف رتبه اول منطقه را به خود اختصاص دادند.

حجت الاسلام رشیدی در ادامه توجه به موضوع جهاد تبیین را ضروری دانست و گفت: باتوجه به حضور مدیرکل محترم جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان و تاکید بر رویکرد جهاد تبیین علاوه بر نگاه خاص به موضوعات علمی و معرفتی اجرای متن چشم اندار مقام معظم رهبری با محوریت جهاد تبیین، اولویت اساسی مجموعه مدارس صدرا در سال جاری قرار گرفته است .

وی در پایان از طرح ویژه حضور روحانیون در کنار دانش آموزان خبر داد و تاکید کرد: حضور مبلغین نمونه در مدارس صدرا باهدف پاسخگویی به مسائل دینی و همچنین مشاوره به دانش آموزان و اولیا از ویژگی های مدارس صدار در سال گذشته بود که امسال نیز با قوت پیگیری خواهد شد .

ارسال نظرات