۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۲۱۸۹۷
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم آسیب شناسی حوزه گردشگری روستائی

لزوم آسیب شناسی حوزه گردشگری روستائی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم آسیب شناسی و کاهش آسیب‌های حوزه گردشگری روستائی تأکید کرد و گفت: از گردشگری روستائی در راستای سلامت جسم و روح استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش بازنمایی هویت روستایی آسیب شناسی و کاهش آسیب‌ها، گفت: رونق گردشگری در روستا‌ها برخی اوقات همراه با آسیب‌های فرهنگی است.

وی برگزاری نخستین همایش بازنمایی هویت روستایی از سوی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان را قابل تقدیر دانست و بر آسیب شناسی و کاهش آسیب‌ها در این حوزه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های گردشگری روستائی از سوی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان تأکید کرد و افزود: از طبیعت بکر، هوای تمیز، آرامش، تفریح و گردش در روستا در راستای سلامت جسم و روح استفاده شود.

محمد شریف زارعی فرماندار کاشان نیز با تقدیر از رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان در برگزاری همایش و مدیران استانی و کشوری گفت: هشت درصد مصوبات روستائی باید افزایش داده شود و رفع مسائل و مشکلات روستا‌ها را بیشتر مد نظر قرار گیرد تا و مهاجرت از روستا به شهر معکوس شود.

به گفته وی در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور روستایی و ۷۵ درصد شهری هستند.

فرماندار کاشان افزود: بوم گردی و هویت تاریخی و فرهنگی کمی فراموش شده را که فرهنگ غرب جایگزین آن شده است باردیگر باید احیا شود.

صادق توسلی زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه صبحت در رابطه با گردشگری کشاورزی سخت است، کاشان را مهد گردشگری دانست و یادآور شد: دنیا برای پاسداشت فرهنگ برنامه دارد از این رو فائو و ایران برای حمایت از گردشگری کشاورزی برنامه دارند.

وی با اشاره به اینکه نام کاشان به عنوان نخستین شهر در برنامه نظام کشاورزی مبتنی بر قنات ثبت شد، گفت: حدود ۷۰ برنامه ثبت و ضبط در دنیا داریم که می‌توان به انگورملایر، زعفران قائنات، انگیز اصطهبان و آلوی خراسان اشاره کرد.

به گفته وی وزارت میراث فرهنگی با کمک وزارت جهاد کشاورزی رویداد‌های محصول گرا در کشور برگزار می‌کند که کاشان با جشنواره گلاب و گلابگیری در کشور پیشتاز است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گردشگری روستایی و کشاورزی را در راستای حفظ تولید و کشاورزی و اقتصاد مکمل کشاورزی برای درآمد پایدار دانست و گفت: برای تدارک دیده شده برای ماندگاری روستائیان در روستا‌ها است.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصول کشاورزی در بخش‌های زراعی، باغداری و گلخانه‌ای، اظهار داشت: ایران در هشت محصول زراعی و ۱۶ محصول باغداری جزو ۱۰ کشور نخست دنیا است که این فرصت و ظرفیت در راستای استفاده از گردشگری کشاورزی و افزایش تولید است.

لازم به ذکر است در همایش حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده، ولی فقیعه در کاشان کتاب پهلوان سعید «زندگی شهید سعید طوقانی» را برای رئیس جمهورمعاون پارلمانی و رئیس بنیاد شهید کشورهدیه کرد و درخواست کرد این شهید مثل سعید فهمیده به مردم ایران معرفی شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات