۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۲۲۰۷۰
پژوهشگر مطالعات تمدنی و اجتماعی تبیین کرد؛

ضعف جبهه انقلاب در مرجعیت رسانه‌ای و مدیریت افکار عمومی

ضعف جبهه انقلاب در مرجعیت رسانه‌ای و مدیریت افکار عمومی
کاظمی گفت: امروزه کشور ما در مرجعیت رسانه‌ای و مدیریت افکار عمومی دچار ضعف شدید است و برعکس رسانه‌های دشمنان، سوژه سازی‌های متداولی از سوی رسانه‌های داخلی انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سید محمد کاظمی عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست هم اندیشی «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع حجاب که در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، با اشاره به بحث سِلف در فضای مجازی خاطرنشان کرد: ما در فضای مجازی با سلفی مواجه هستیم که به دلیل این که سوژه سازی سلفی های دیگر در فضای واقعی انجام نمی شود به شدت متورم می شود و به نوعی هدایت سلفی واقعی را به دست می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: شبکه های اجتماعی معاند انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند از فرصتِ این که هر بحث اجتماعی می‌تواند بحث سیاسی نیز به دنبال داشته باشد، با غیر طبیعی جلوه دادن و نرمال کردن موضوعات، آنها را تبدیل به موضوعات ثانوی کنند و به نوعی همه پدیده های اجتماعی ما را به بحران اجتماعی تبدیل کنند.

کاظمی با اشاره به همگانی شدن سلف در بین عموم جامعه ابراز کرد: امروزه سلف به صورت همگانی عرضه می‌شود و هیچ معیاری برای این امر وجود ندارد و حتی جسم و بدن ما و خصوصیات شخصی ما که در حوزه خصوصی تعریف می شود تبدیل به سلف همگانی شده و در معرض دید همگان قرار گرفته است.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از فرصت این که هر مبحث اجتماعی می‌تواند بحث سیاسی نیز داشته باشد و سبب پویایی و گفتمان های تنوع فرهنگی شود را با غیر طبیعی کردن موضوعات تبدیل به مباحث سیاسی می کنند.

وی با اشاره به مصرف کننده بودن نظام اسلامی در فضای مجازی اظهار داشت: این امر سبب می‌شود که دشمنان انقلاب اسلامی تمام پدیده های اجتماعی ما را در شکاف دولت و ملّت بازتعریف کنند و آن فضایی را که می تواند سبب روشن فکری اجتماعی شود، تبدیل به تهدید و بحران اجتماعی کنند.

ضعف جبهه انقلاب در مرجعیت رسانه‌ای و مدیریت افکار عمومی

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه افزود: امروزه کشور ما در مرجعیت رسانه ای و مدیریت افکار عمومی دچار ضعف شدید است و برعکس فعالیت گسترده رسانه های دشمن برای تغییر افکار عمومی جامعه، سوژه سازی های متداولی از سوی رسانه های داخلی ما انجام نمی شود تا افکار عمومی جامعه را اقناع کند.

کاظمی با اشاره به اهمیت اعتبار رسانه ای در قبول نفوذپذیری و تاثیرپذیری افراد جامعه اظهار داشت: نباید اعتبار مرجعیت رسانه ای ما زیر سوال برود؛ چراکه این امر سبب می‌شود که تاثیر پذیری و نفوذ رسانه ای ما بر افکار جامعه دچار اختلال شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تغییر رهبریت در فضای مجازی درحال رقم خوردن است و ما با طبقه های مصرف گرایی در جامعه مواجه هستیم که نیاز به هدایت فکری و مدیریت افکار آنان داریم.

ارسال نظرات