۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۷۲۲۱۸۹

گلایه مشاور اقتصادی دولت روحانی از وضع موجود

گلایه مشاور اقتصادی دولت روحانی از وضع موجود
مدیران روزنامه شرق بهتر است به این سؤال پاسخ دهند که چرا شبه رسانه‌هایی ازجمله بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال و صدای آمریکا برای آزادی خبرنگاران این روزنامه، این‌چنین بی‌طاقت و دلواپس شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

گلایه مشاور اقتصادی دولت روحانی از وضع موجود

«فیاض زاهد» فعال سیاسی به‌ظاهر اصلاح‌طلب با ادبیاتی مشابه رسانه‌های معاند، یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته است.

قبل از اینکه متن یادداشت وی را بخوانیم، ذکر این نکته ضروری است که فیاض زاهد از فعالین فتنه ۸۸ بوده است. وی همچنین در دولت روحانی با مدرک تحصیلی «تاریخ»، مشاور ارشد اقتصادی دو ارگان دولتی بوده است. بر همین اساس این فعال به‌ظاهر اصلاح‌طلب یکی از بانیان اصلی کارنامه غیرقابل‌قبول اقتصادی دولت روحانی است.

 

 

و اما فیاض زاهد در روزنامه اعتماد نوشته است: «حکومت...به تعبیر من خود را به دست باد داده است... اگر منصفانه پاسخ دهم که مسئول این وضعیت کیست؟ پاسخ می‌دهم بی‌تردید سهم جمهوری اسلامی ایران بیش از بقیه است. این سیستم سیاسی که امثال من همه جوانی‌اش را در جبهه‌ها برای اعتلای آن صرف کرد، با بی‌تدبیری منحصربه‌فردی به نابودی خویش همت گماشته است!».

 

 

وی در ادامه نوشت: «دخترانم امثال مرا مسئول این وضعیت می‌دانند. اینکه کشوری ساخته‌ایم که هیچ‌کس از زندگی در آن شادمان نیست...جامعه جوان از ما گذر کرده است. دیگران را نمی‌دانم.  اما من فهمیده‌ام که  دوره ما تمام‌شده است.»

 

نگرانی ادامه‌دار BBC برای بازداشت خبرنگاران به‌ظاهر اصلاح‌طلب

وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی برای چندمین بار در هفته‌های اخیر به بازداشت خبرنگاران روزنامه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب اعتراض کرده است. این اقدام بی‌بی‌سی فارسی این سؤال را مجدداً در ذهن ایجاد می‌کند که چرا یک رسانه ضدایرانی برای بازداشت خبرنگاران به‌ظاهر اصلاح‌طلب، اینقدر نگران و آشفته شده است؟!

آیا بی‌بی‌سی فارسی در تهیه گزارش‌های میدانی با مشکل مواجه شده است؟! آیا برخی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب (خواسته یا ناخواسته) به صورت نیابتی برای بی‌بی‌سی فارسی و دیگر رسانه‌های ضدایرانی خوراک رسانه‌ای تهیه می‌کردند؟!

 

در همین رابطه بی‌بی‌سی فارسی در مطلبی نوشت: «روزنامه شرق در توئیتر خود تولد نیلوفر حامدی خبرنگار این روزنامه که در اعتراضات اخیر بازداشت شده را تبریک گفته است. نیلوفر حامدی از نخستین خبرنگارانی بود که با حضور در بیمارستان کسری درباره برخورد نیروهای امنیتی با معترضان اطلاع رسانی کرد.»

این شبه رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت: «در جریان اعتراض‌های اخیر نیروهای امنیتی به روال سابق دست به بازداشت شماری از خبرنگاران و عکاسان زدند. روزنامه شرق با همرسانی این ویدئو نوشته است "یک ماه است که نیلوفر در بازداشت است و صندلی‌اش در تحریریه روزنامه خالی ست...ما امید داریم که نیلوفر و همه خبرنگاران و روزنامه نگاران به زودی به تحریریه‌های خود برگردند.»

 

در اینسو روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «در انتظار بازگشت نیلوفر و الهه» نوشت: «ماجرای مرگ مهسا امینی در کشور منجر به بازداشت چندین خبرنگار و روزنامه‌نگار در کشور شد که دراین‌بین دو روزنامه‌نگار روزنامه «شرق» و هم‌میهن (به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی) هم بازداشت شدند که حالا ۳۰ روز از بازداشت نیلوفر حامدی و ۲۳ روز از بازداشت الهه محمدی می‌گذرد. این دو جزء روزنامه‌نگارهایی بودند که در چارچوب کار رسانه‌ای در حال پیگیری این ماجرا بودند. جوان‌های رسانه‌ای که حتی چندی پیش برنده جایزه برترین گزارش سال انجمن صنفی روزنامه‌نگاران شده بودند.»

مدیران روزنامه شرق بهتر است به این سؤال پاسخ دهند که چرا شبه رسانه‌هایی ازجمله بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا برای آزادی خبرنگاران این روزنامه، این‌چنین بی‌طاقت و دلواپس شده‌اند.

 

حمایت ویژه اینترنشنال سعودی از مولوی عبدالحمید

مردم غیور و فهیم سیستان و بلوچستان در هفته‌های اخیر در مواجهه با بمباران رسانه‌ای دشمن با هدف تفرقه افکنی و آشوب، بسیار هوشمندانه عمل کرده و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.

وحدت میان اهل تسنن و شیعیان در سیستان و بلوچستان در هفته‌های اخیر بیش از گذشته نمایان شده و همین مسئله رسانه‌های معاند را خشمگین و عصبانی کرده است.

 

اما در این میان برخی شخصیت‌ها در این استان در اقدامی تأمل برانگیز در پازل دشمن بازی کرده و همین مسئله با استقبال ویژه رسانه‌های معاند مواجه شده است. برای نمونه اظهارات چند هفته اخیر مولوی عبدالحمید با استقبال ویژه اینترنشنال سعودی مواجه شده است.

 

همانطور که پیش از این در همین ستون اشاره کردیم، یکی از تفاوت‌های آشوب‌های اخیر با موارد مشابه قبلی، تمرکز ویژه دشمن بر گسل‌های قومیتی است. در هفته‌های اخیر دشمن ابتدا بر کردستان متمرکز شد. سپس سراغ سیستان و بلوچستان رفت و در ادامه بر اردبیل و آذربایجان شرقی متمرکز شد. هدف اصلی دشمن از این عملیات روانی، ایجاد تفرقه و در نهایت تجزیه و تکه تکه کردن ایران عزیزمان است.

 

در این میان اظهارات تأمل برانگیز مولوی عبدالحمید با اعتراض اهل تسنن و شیعیان در سیستان و بلوچستان مواجه شده است. میراحمدی، معاون وزیر کشور در رابطه با این موضوع گفت: خطبه‌های دیروز آقای مولوی عبدالحمید تحریک آمیز بود و متاسفانه بعد از خطبه‌های او حدود ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش با سوءاستفاده از صحبت‌های او به اموال مردم، خودروهای شخصی، مغازه‌های مردم و به اموال اهل سنت حمله کردند ولی به سرعت کنترل شده و اوضاع آرام شد.

وی افزود: متأسف هستیم در نمازجمعه که باید محل وحدت و آرامش مردم باشد، این سخنان مطرح شده است. باید توجه بیشتری داشت تا محل سوءاستفاده دشمنان و ضدانقلاب نشود.

پایان پیام/.

ارسال نظرات