۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۲۲۵۶۵
رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری همایش بین المللی «فقه و تربیت»

جزئیات برگزاری همایش بین المللی «فقه و تربیت»
حجت الاسلام صالح به تشریح جزئیات برگزاری همایش بین المللی «فقه و تربیت» پرداخت و گفت: مهلت ارسال چکیده مقالات به این همایش تا یکم آذرماه ۱۴۰۱ تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا صالح رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان قبل از ظهر امروز در نشستی خبری که در سالن جلسات شهیدن مدرسه حجتیه قم برگزار شد، با اشاره به این که جامعة المصطفی یک نهاد بین المللی و حوزوی است، اظهار داشت: این نهاد حوزوی در عرصه های مختلف علوم اسلامی و انسانی دارای پژوهش‌های علمی و متعددی است و از تنوع های مناسبی در رشته های بین المللی و پاسخگویی به سوالات جامعه اسلامی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: یکی از علوم اسلامی که سابقه دیرینه در تاریخ اسلام دارد، مسئله فقه و تربیت انسان است که هدف و مخاطبین تربیت نیز همان هدف و مخاطبین فقه اسلامی است و فقه و تربیت نقش برجسته‌ای را در تربیت انسان ها ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام صالح با اشاره به اشتراک ساحت های فقه و تربیت با همدیگر خاطرنشان کرد: همه مسائل تربیتی اعم از امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که در حوزه فقه وجود دارد، در حوزه تربیت نیز مطرح می باشد و تعامل فقه و تربیت در مسائل گوناگون سبب می شود که نقش این دو علم در کنار همدیگر به خوبی بررسی شود.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان در ادامه افزود: نقش فقه در عرصه تبلیغ و در فرآیند اسلامی‌سازی علوم نقش بسیار مهمی است؛ چراکه فقه می تواند محتواهای مورد نیاز تربیت اسلامی را تأمین کند تا به نیازهای مورد ابتلا پاسخگو باشد.

حجت الاسلام صالح خبر داد: همایش بین المللی فقه و تربیت با همت نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان انجام می گیرد که مخاطب آن را دانشگاه ها، حوزه های علمیه و تمامی مراکز مرتبط با جامعة المصطفی تشکیل می دهند.

وی در ادامه افزود: با توجه به این که سطح این همایش بین‌المللی است، فرصت مناسبی برای ارائه مقالات و پژوهش های طلاب و دانشجویان در این همایش است؛ همایشی که از لحاظ رتبه بندی دارای مجوز ISC است.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان با اشاره به شرکت گسترده بانوان در همایش بین المللی خاطرنشان کرد: ورود قابل توجه بانوان در عرصه علوم اسلامی و انسانی پدیده‌ایست که بعد از انقلاب اسلامی رشد بسیاری پیدا کرده و با تأسیس حوزه های علمیه خواهران انقلاب اسلامی نقش عمده‌ای را در شرکت بانوان در عرصه های علوم اسلامی و انسانی ایفا کرده که تاکنون تالیفات متعددی از بانوان برای نشر تعالیم دینی چاپ و منتشر شده است.

حجت الاسلام صالح اظهار داشت: مهلت ارسال چکیده مقالات به این همایش تا یکم آذرماه ۱۴۰۱ و مهلت ارسال مقالات تا 1 بهمن ماه تمدید شده است که علاقمندان می‌توانند تا تاریخ های ذکر شده، آثار خود را به این همایش ارسال کنند.

وی در پایان هدف از برگزاری همایش را توانمندی طلاب و دانشجویان در عرصه پژوهش فقهی و تربیتی دانسته و بیان داشت: یکی از اهداف برگزاری این همایش، نشان دادن پویایی فقه در تربیت است تا ظرفیت هایی که در فقه برای تربیت وجود دارد به جهانیان عرضه شود.

گفتنی است، محور های چهارگانه همایش بین المللی فقه و تربیت عبارتند از: پیشینه و سیر تحول مطالعات فقه و تربیت، ظرفیت های تربیتی فقه، تعامل فقه و تربیت و تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقهی.

ارسال نظرات