۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۲۲۵۷۰
حجت الاسلام بهاری:

زمینه رشد طلاب در فضای عینی رقم می خورد

زمینه رشد طلاب در فضای عینی رقم می خورد
مدیر دفتر امور نخبگان و استعداد های برتر حوزه با بیان اینکه باید زمینه تربیت نیروی کارآمد را فراهم کرد، گفت: زمینه رشد طلاب در فضای عینی رقم می خورد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همت دفتر امور نخبگان و استعداد های برتر، نشست هسته های حل مسئله طرح جامع شهید بیاضی زاده با حضور مسئولان، اساتید و طلاب با عنوان «گامی به سوی تحقق» در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد.

حجت الاسلام بهاری مدیر دفتر نخبگان و مسؤول طرح شهید بیاضی‌زاده در سخنرانی خود بیان داشت: طرح جامع شهید بیاضی زاده در سال 1399آغاز شد و با اینکه نواقص جدی داشت اما به حهت نوآوری‌های خوبی که در آن بود، یک کار ارزشمند و قابل تقدیری بود. در دوره جدید، اهداف، رویکردها و فرآیندها بازتعریف شد و در حال حاضر می‌توانیم ادعا کنیم که بسیاری از آن نواقص برطرف شده و با اینکه مدعی یک طرح کامل و بدون نقص نیستیم امّا به جرأت می‌توانیم از عملکرد خودمان دفاع کنیم چون دوستانی که در این طرح زحمت می‌کشند شبانه روز در جهت تکمیل آن تلاش و جهاد کرده‌اند.

حجت الاسلام بهاری در رابطه با محقق کردن بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشت: 40 سال بعد از انقلاب متوجه شده ایم که دستمان از نیروی کار آمد خالی است و ما برنامه ای برای این مسئله نداشته ایم واگر بخواهیم بیانیه گام دوم را محقق کنیم نیاز به نیرو کار آمد داریم نیرو هم خود به خود رشد نمی کند بلکه زمینه تربیت نیرو را باید فراهم کرد و اگر این فراهم نگردد استعداد های خوبی که در این حوزه‌های علمیه وجود دارند به هدر خواهند رفت.

مدیر دفتر نخبگان گفت: باید این استعدادها شناسایی شوند و در یک محیط عینی رشد کنند. هم شناسایی و هم رشد طلاب و فضلای مستعد باید در یک محیط عینی و واقعی صورت گیرد نه یک فضای انتزاعی و صرفا تحصیل محور و آنچه در طرح شهید بیاضی‌زاده اتفاق می‌افتد همین رویکرد کارآمد است که طلاب و فضلای مستعد بر استعداد واقعی خودشان شناسایی می‌شوند و با رویکرد حلّ مسأله در همه عرصه‌های مورد حمایت در طرح، زمینه رشد ایشان فراهم می‌گردد.

وی در پایان ابراز داشت: با همین رویکرد، امیدوار هستیم در آینده‌ای نه چندان دور، همین مستعدینی که مورد حمایت بوده و در برنامه‌های رشد و تعالی شرکت می‌کنند خود، به اساتید راهبر تبدیل شوند و برای شناخت و حلّ مسایل نظام و حوزه‌های علمیه مفید واقع شوند.

ارسال نظرات