۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۷۲۲۶۲۲
حجت الاسلام والمسلمین زارعی سبزواری:

کوتاهی خواص در موضع گیری علیه اقدامات اغتشاشگران، خیانت به نظام است

کوتاهی خواص در موضع گیری علیه اقدامات اغتشاشگران، خیانت به نظام است
استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: موضع گیری ­های به موقع، شفاف و سریع که باید از سوی خواص حوزوی صورت بگیرد یک مقداری کم کاری، کوتاهی و دیر وقت اقدام می­ شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی زارعی سبزواری صبح امروز در درس خارج فقه و اصول با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: حضرت امیر علیه السلام در خطبه 50 می ­فرماید: «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ» شروع فتنه­ ها به خصوص در جوامع اسلامی ریشه­ ای جز تبعیت از هوای نفس نیست و ریشه­ ای جز بدعت گذاری در جوامع بشری ندارد.

وی افزود: در این 1 ماه یا  40 روز گذشته فتنه ­ای در قالب یک موج شروع شده که ریشه در تبعیت هواهای نفسانی دارد و با کمی دقت در این حواث اخیر می بینیم نوک پیکان شعارها در خصوص شکستن ابهت و مقام ولایت فقیه است و در مجموع شعارها یک شعار مثلا اقتصادی وجود ندارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوادث اخیر برنامه ریزی شده بود، ابراز داشت: در این حوادث کمتر اعتراضی به برنامه های اقتصادی دولت به چشم می خورد و این خود بیانگر آن است که این فتنه هدایت شده است.

وی با بیان اینکه در این اغتشاشات اساس نظام و رأس نظام مطرح است، اظهار کرد: دشمنان می دانند اگر استوانه اصلی یعنی ولایت فقیه صدمه ببیند همه چیز بهم می ریزد و لذا اگر در تکلیف خود کوتاهی کنیم ضربه می خوریم.

حجت الاسلام والمسلمین زارعی سبزواری با اشاره به اینکه مراجع معظم ما هوشیار بیدار و به موقع تصمیم گرفتند، تصریح کرد: احساس می­ کنم آن موضع گیری ­های به موقع، شفاف و سریع که باید در حوزه (بطن و بدنه حوزه) صورت بگیرد یک مقداری کم کاری، کوتاهی و دیر وقت اقدام می­ شود.

وی افزود: البته شاید علتی دارد و مجموعه ­ای از اشخاص در حوزه هم هستند که شاید حاضر نباشند در ارتباط با این موضوع صحبت کنند که این خود نکته ­ای است قابل تامل که باید مورد توجه مسئولان حوزه باشد.

ارسال نظرات