۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۷۲۲۶۳۷
به همت پژوهشکده مطالعات معنویت؛

نشست نقد انیمیشن «نژا» در خبرگزاری رسا برگزار شد

نشست نقد انیمیشن «نژا» در خبرگزاری رسا برگزار شد
نشست نقد انیمیشن Ne Zha (نژا) کشور چین به همت پژوهشکده مطالعات معنویت و با حضور کارشناسان و منتقدان معنویت های نوظهور در سالن جلسات ساختمان خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد انیمیشن Ne Zha محصول 2019 کشور چین از کمپانی Chengdu Coco Cartoon با همت پژوهشکده مطالعات معنویت دیروز بعد از ظهر در سالن جلسات ساختمان خبرگزاری رسا برگزار شد.

این جلسه با شرکت حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی و آقایان امین رضایی‌نژاد پژوهشگر شبه‌جنبش‌های معنوی، احمد رضا شیبانی پژوهشگر عرفان‌های کاذب و علی عابدی کمالی پژوهشگر تفکر نوین برگزار شد.

رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی با اشاره به فلسفه تائوئیسم چینی اظهار داشت: بر اساس فلسفه چینی تائوئیسم، آن نیروی بنیادین خلقت که نیروی بی نهایتی است، نیروی تائو است که ترکیبی از دو قطب متضاد می باشد و تضادی که در تائو به اجتماع رسیده است منجر به بی نهایت شدن آن می شود.

وی در ادامه افزود: اثر تائو که عالم آفرینش است کاملاً این دوگانگی را در خود دارد؛ یعنی عالم خلقت ترکیبی از دوگانه هایی همچون مذکر و مونث، خیر و شر، تاریکی و روشنایی، روز و شب، سردی و گرمایی و آب و آتش است.

رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی ابراز کرد: در تائوئیسم همه اینها را مطرح کرده و معتقد هستند که همه این دوگانه ها از یک نیروی بنیادین به نام تائو شکل گرفته است؛ چیزی که در این فیلم این مسئله به وضوح نشان داده شده است.

در ادامه این جلسه پژوهشگر شبه‌ جنبش‌های معنوی با اشاره به هزینه های هنگفت ساخت و فروش انیمیشن نژا اظهار داشت: حدوداً مبلغ ۱۵ میلیون دلار هزینه ساخت انیمیشن نژا شده است و این انیمیشن توانسته است ۷۵۰ میلیون دلار به فروش برساند.

رضایی نژاد در ادامه افزود: این انیمیشن مجموعه داستانی است که مربوط به قرن شانزدهم و ادبیات فولوکلور چین با اسم «سرمایه گذاری خدایان» است که بزرگ ترین مجموعه ای از داستان هایی است که در قرن شانزدهم در یک رمانی در باب شیاطین و خدایان در اندیشه چین باستان گردآوری شده است.

پژوهشگر شبه‌ جنبش‌های معنوی اظهار داشت: این انیمیشن یکی از بیش از ۲۰ اثری است که توسط کمپانی های چینی از این مجموعه داستان تولید و ساخته شده است و نشان از این دارد که این رمان اثر بسیار مهمی بوده و در ادبیات چینی بسیار تاثیرگذار بوده است و به همین سبب است بر روی مجموعه سرمایه گذاری خدایان سرمایه گذاری بسیاری شده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
خب اینکه همش تعریف بود .نکته ای انحرافی چیزی نداره انیمیشن ؟
1
0