۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۲۲۷۳۹
حجت الاسلام ذوالنوری بررسی کرد؛

تفاوت های اغتشاشات و آشوب های دیروز با امروز

تفاوت های اغتشاشات و آشوب های دیروز با امروز
نماینده مجلس گفت: از عمده تفاوت های اغتشاشات گذشته با آشوب های امروز، استفاده دشمنان از فضای مجازی برای تحریک، اطلاع رسانی و ایجاد التهاب در کشور بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه «واکاوی ابعاد اعتراضات و اغتشاشات اخیر» که پیش از ظهر امروز در نمازخانه مدرسه علمیه شهید صدوقی برگزار شد، با اشاره به حادثه شیراز و تسلیت شهادت شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) اظهار داشت: در طول تاریخ و دهه های گذشته رایج ترین شیوه ها برای سقوط حکومت ها، نظام های سیاسی و تسخیر و تصرف کشورها، لشکرکشی و تسخیر نظامی بود که مصداق بسیار روشن آن جنگ های اول و دوم جهانی است که ده ها میلیون نفر به کام مرگ کشیده شدند.

وی در ادامه افزود: ما در این جنگ ها به خاطر حضور متفقین و به ویژه انگلیس در کشور خود، اعلام بی طرفی کردیم؛ اما با وجود اعلام بی طرفی در این سال ها، به دلیل عدم تامین گندم و غلات افراد جامعه تقریباً نیمی از مردم کشور ما از گرسنگی تلف شده و از بین رفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرچند رایج ترین شیوه در تسخیر کشورها لشکرکشی و حمله نظامی است؛ اما این روش بسیار هزینه‌بر بوده و حساسیت زا و مخالفت برانگیز است و به همین دلیل، عواقب بسیاری به دنبال دارد که حکومت ها به همین سبب روش های خود را تغییر داده اند.

وی در ادامه افزود: از زمان سقوط آقای سالوادور در شیلی و حاکم کردن سپهسالار پینوشه تا به امروز ده ها انقلاب رنگی و براندازی خاموش از طریق جنگ نرم و حداکثر به صورت جنگ نیمه سخت که همراه با آشوب و اغتشاش است، اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به طرز تفکر غلط برخی از افراد که هر حرکتی را انقلاب جدید محسوب می‌کنند اظهار داشت: معنا و ماهیت انقلاب تغییر در همه زیرساخت ها و باورهای اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و نظام های ارزشی یک کشور است و اگر در کشوری نوعی وارونگی، دگرگونی همه جانبه و تغییر اتفاق بیفتد نام آن انقلاب است؛ نه هر نوع تغییری.

وی در ادامه افزود: انقلاب دارای چند ویژگی است که عبارتند از اینکه انقلاب دارای رهبری بوده و دارای آرمان است و متناسب با آن آرمان‌ها، اهدافی برای آن تعیین شده و راهبردهای خاصی برای آن تعریف شده است و عمومیت داشته و وابسته به قشر خاصی نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت انقلاب با کودتا اظهار داشت: کودتا بسیار متفاوت با اغتشاشات و آشوب ها است؛ چراکه در اغتشاشات در بسیاری از موارد به خاطر اینکه آرمان و هدف ندارد قابلیت عمومی شدن را از دست می دهد.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به اینکه آشوب ها و اغتشاشات در کشور امری جدید نبوده و از ابتدای انقلاب اسلامی نیز کم و بیش با آن روبه‌رو بودیم، گفت: یکی از عمده تفاوت های اغتشاشات گذشته با آشوب های امروز این است که در عصر حاضر فضای مجازی برترین ابزار تحریک، اطلاع رسانی و ایجاد التهابات در کشور بود و سبب تسهیل اغتشاشات شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: نظام اسلامی ایران با وجود همه هجمه ها و دشمنی‌هایی که علیه آن شکل می گیرد، هنوز سرپا بوده و استقامت می کند و این امر تعجب بسیاری از افراد را برانگیخته است؛ چراکه حجم دشمنی هایی که از اول انقلاب اسلامی تاکنون علیه ملت و نظام اسلامی وارد شده است، بسیار گسترده و پیچیده است.

حجت الاسلام ذوالنوری در ادامه افزود: اگر ابعاد مختلف دشمنی‌های دشمنان شکافته شود، عظمت مقاومت و قدرت انقلاب اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری به چشم خواهد آمد و در این زمان است که بیشتر می شود فهمید که دشمنان از چه جهت عصبانی هستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز سیزدهم آبان و تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قانونی با نام کاپیتولاسیون در کشور ما بود که اتباع بیگانه در کشور ما هر جرم و جنایتی که مرتکب می شدند، مصونیت قضایی داشتند و هیچ نیروی امنیتی و انتظامی حق برخورد با آنان را نداشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: روزی در هنگام ظهر و موقع تعطیلی مدارس راننده مست آمریکایی با ماشین خود تعداد ۸ دختر از دانش آموزان کشور ما را به شهادت می رساند و پلیسی که خودرو او را متوقف کرده و راننده آمریکایی را بازداشت می‌کند، از طرف حکومت ایران محاکمه و مواخذه می شود.

«فضای مجازی» برترین ابزار دشمنان در اغتشاشات اخیر بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه تنها برداشتن قانون کاپیتولاسیون توسط انقلاب اسلامی ایران و مسئولیت قضایی نداشتن نیروهای خارجی در قبال جرم و جنایتی که در ایران انجام می دهند، خود به تنهایی برای عصبانیت دشمنان انقلاب اسلامی کفایت می کند.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به وابستگی شاه به قدرت های خارجی و عدم استقلال در تصمیم گیری های کشوری گفت: الحمدالله نظام اسلامی ایران اکنون به جایی رسیده است که هیچ کس نمی تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی از قدرت خارجی دستور می گیرد و منافع قدرت بیرونی را تامین می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهبردهای دشمنان و اهداف آنان یکی بوده و تنها روش های مقابله آنان با انقلاب اسلامی تفاوت کرده است، تصریح کرد: چنانکه رهبر انقلاب اسلامی هم فرمودند اگر فوت خانم مهسا امینی هم نبود دشمنان انقلاب اسلامی برای دشمنی و ادامه اغتشاشات خود در ایران بهانه های دیگری می‌تراشیدند.

وی در ادامه افزود: سرویس امنیتی اطلاعاتی بیش از ۱۰۰ کشور دنیا میز ویژه جمهوری اسلامی دارند و هزینه و بودجه تعداد سرویس اطلاعاتی ۳۲ کشور، از بودجه کل کشور بالاتر است و دشمنان انقلاب اسلامی حتی برای ترور برخی از افراد چندین سال برنامه‌ریزی و میلیون ها دلار هزینه می‌کنند.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به برخی از ویژگی های خاص اغتشاشات اخیر نسبت به اغتشاشات دهه های گذشته خاطرنشان کرد: ویژگی هایی که در اغتشاشات امروزه وجود داشت در هیچ کدام از اتفاقات و آشوب های قبلی وجود نداشت و حضور منسجم و سازمان یافته جریانات مختلف سیاسی یکی از این ویژگی‌ها است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های اغتشاشات امروز وجود نوعی ساماندهی و رهبری در آشوب های اخیر بود که اتاق های فرمانی در خارج از کشور جریان های مخصوص به خود را به صورت هماهنگ، هدایت و رهبری می کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تاثیرگذاری فیلتر کردن پیام رسان های واتس اپ و اینستاگرام اظهار داشت: زمانی که پیام رسان های واتس اپ و اینستاگرام در ایران قطع شد ارتباطات آشوبگران با همدیگر قطع گردید و این کار در کنترل آشوب ها و اغتشاشات تاثیر بسیاری گذاشت.

ارسال نظرات