۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۲۲۷۹۴
آیت الله مقتدایی:

اغتشاشات زمینه ساز حمله تروریستی به حرم شاهچراغ بود

اغتشاشات زمینه ساز حمله تروریستی به حرم شاهچراغ بود
نماینده مجلس خبرگان گفت: منشأ حمله به حرم شاهچراغ ناآرامی هایی بود که در کشور ایجاد کردند تا بتوانند در پرتو آن، این جنایات عظیم و ضد بشری را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در درس خارج خود که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد در سخنانی با اشاره به حوادث اخیر کشور و محکوم کردن اغتشاشات حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) اظهار داشت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با مزدوران داخلی و افراد فریب خورده همفکری کرده اند که در کشور ایجاد اغتشاش و نا آرامی به وجود آورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی اغتشاشات را به وجود آوردند تا زمینه جنایات و حملات خود به مراکزی مثل حرم شاهچراغ را ایجاد کنند افزود: کشور را ناآرام کردند که بتوانند زمینه اهانت به مقدسات و در نهایت حمله به حرم حضرت شاهچراغ را فراهم بیاورند و ما این اقدامات را محکوم می کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان و مردم بی دفاع در حرم حضرت شاهچراغ(ع) جنایت بشری است بیان داشت: منشأ حمله به حرم مقدس، نا آرامی هایی بود که در کشور ایجاد کردند تا بتوانند در پرتو آن این جنایات عظیم و ضد بشری را انجام دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: از مسئولین و دستگاه های مربوطه به ویژه دستگاه قضایی خواستاریم که با عاملین این جنایات برخورد قاطع کنند و عاملان این جنایت را به جزای اعمالشان برسانند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که ملت بزرگ ایران و جوانان این مرز و بوم اهل اغتشاش و هتک حرمت به دین، قرآن و اسلام نیستند خاطرنشان کرد: مردم ایران احترام ویژه ای به حرم معصومین(ع) و امامزادگان دارند و وقتی به حرمی وارد می شوند به نشان احترام در و دیوار آن را می بوسند و تبرک می جویند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که جوانان سوال و خواسته هایی دارند که باید به آنها نیز پاسخ داده شود افزود: ما وظیفه داریم با جوانان نشست داشته باشیم و آنان را راهنمایی کرده و راه صحیح و درست را به آنان نشان دهیم.

وی با بیان این که حوزه علمیه نیز در این زمینه وظایفی دارد اظهار داشت: اگر جوانان مشکلاتی دارند حوزه های علمیه باید آن را بررسی کرده و برای برطرف کردن آن اقدام کنند و اگر حل مشکلات در توان ما نیست باید برای حل آن واسطه شویم و از مسئولان بخواهیم آنها را برطرف کرده و رضایتشان را جلب کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد: نباید نسبت به خواسته های مردم نیازمند بی تفاوت بود؛ باید با جوانان نشست و گفت‌وگو و آنان را اقناع کرد و مشکلات موجود را به آنان توضیح داد تا بدانند، منشأ برخی از مشکلات، اتفاقات جهانی و بین المللی است.

ارسال نظرات