۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۲۲۹۴۸
به همت مرکز قرآن و حدیث؛

محفل مرثیه‌سرایی نوجوانان فاطمی در آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می‌شود

محفل مرثیه‌سرایی نوجوانان فاطمی در آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می‌شود
محفل مرثیه‌سرایی نوجوانان فاطمی در آستانه رحلت شهادت گونه بانوی و به مناسبت هفتمین روز شهادت زائران آستان مقدس شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله علیها در آستانه رحلت شهادت گونه بانوی کرامت و به مناسبت هفتمین روز شهادت زائران آستان مقدس شاهچراغ در حادثه تروریستی شیراز محفل باشکوه مرثیه سرایی نوجوانان فاطمی را برگزار می کند.

در این محفل باشکوه، نوجوانان برتر حاضر در دوره های آموزشی مداحی مرکز قرآن و حدیث ضمن برگزاری مراسم مرثیه سرایی برای زائران و مجاوران آستان مقدس بانوی کرامت از سوی مداحان برجسته کشوری عباس حیدرزاده و سید علی حسینی نژاد مورد ارزیابی قرار می گیرند.

این محفل باشکوه پس از برگزاری دعای کمیل در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می شود.

مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت با هدف تربیت مداح تراز انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان دوره آموزشی مداحی و مرثیه سرایی برگزار می کند.

کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این دوره های آموزشی ضمن فراگیری آداب و فنون اصیل و علمی مداحی با اصول و فنون مقتل خوانی نیز آشنا می شوند.

همچنین کودکان و نوجوانان شرکت کننده در دوره آموزشی مداحی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله علیها با منابع اصیل در زمینه مداحی آشنا شده و آداب مداحی و همچنین انحرافات در آداب مداحی و عزاداری به آنها آموزش داده می شود تا ضمن پرورش به عنوان مداح خوب با اصول اخلاقی و منابع اصیل مداحی نیز آشنا شوند.

تشکیل گروه قرانی نوجوانان فاطمی متشکل از قاریان و حافظان قرآن کریم و مداحان نوجوان از دیگر برنامه های مهم و محوری مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله علیها برای کودکان و نوجوانان شرکت کننده در دوره های قرآنی و مداحی مرکز است که نوجوانان عضو گروه قرآنی فاطمی ضمن اجرای برنامه های مختلف قرآنی و مداحی در آستان مقدس بانوی کرامت در محافل مذهبی و مساجد استان قم و محافل مذهبی دیگر استان‌های کشور برنامه اجرا می کنند تا ضمن ترویج فرهنگ و معارف ناب قرآن کریم کودکان و نوجوانان عضو گروه نیز مهارت های خود را تقویت کنند.

اجرای برنامه در مناسبت های خاص مذهبی از جمله ایام اربعین حسینی در موکب های مختلف ایرانی و عراقی از برنامه های مهم گروه قرآنی نوجوانان فاطمی در سال جاری بود و این گروه قرآنی در مناطق محروم کشور و استان قم نیز برنامه های متنوع قرآنی و مذهبی برای خانواده ها اجرا کردند.

لازم به ذکر است، خانواده های برای ثبت نام فرزندان خود به صورت حضوری و مجازی در دوره های آموزشی قرآنی و مداحی می توانند به سایت مرکز قرآن و حدیث به آدرسhttps://qhkarimeh.com مراجعه کنند.

ارسال نظرات