۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۲۳۲۳۷
امام جمعه موقت کاشان:

گناه، انسان را روز به روز از خداوند دورتر می کند

گناه، انسان را روز به روز از خداوند دورتر می کند
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان به جای تقرب به خدا، با انجام گناهان روز به روز در حال دور شدن از خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر بند سوم شرح دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: حضرت(ع) در بند سوم دعای مکارم الاخلاق چهارده درخواست از خداوند دارد.

وی افزود: امام سجاد(ع) در این دعا از خداوند می‌خواهد در حل مشکلاتی که مانع انجام کار‌های مهم او می شود او را کمک و یاری کند از این رو اگر خداوند انسان را هنگام کار‌های مهم یاری کند فرصت خواهد داشت تا به مسؤولیت‌های مهم خود برسد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: برخی مسائل در زندگی انسان اهم و برخی دیگر مهم هستند که اگر انسان در انجام کار‌های مهم با مشکلی روبه‌رو شود که مانع انجام کار‌های مهم شود از خداوند می‌خواهد تا در حل مشکلات او را یاری کند تا به کار‌های مهم خود برسد.

وی ادامه داد: انسان باید برای انجام واجبات و ترک محرمات تلاش کند و از خداوند کمک بخواهد تا تا در قیامت بتواند پاسخگو سؤوالاتی که از او خواهد شد باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید نماز‌های پنجگانه را مراقبت کنید و به موقع اقامه کنید چرا که روز قیامت خداوند بندگان خود را فراخوانده و نخستین سوال درباره نماز است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه مومن زرنگ کسی است که در انجام واجبات و ترک محرمات اهتمام داشته باشد، گفت: تلاش کنید وارد مسائلی فرعی و غیر مهم نشوید تا از مسائل مهم که روز قیامت باید پاسخگوی آن باشید دور نشوید.

وی افزود: انسان با ایمان کسی است که شبانه روز خود را یه چهار قسمت تقسیم کرده است، یک قسمت برای خدا و نماز و دعا و ارتباط با خدا، یک قسمت برای کسب و کار و درآمد، یک قسمت برای هم صحبتی با دوستان مورد اعتماد و یک قسمت هم برای تفریحات و لذات حلال در نظر گرفته است.

امام جمعه موقت کاشان هدف خداوند از خلقت انسان را انجام عبادت و بندگی خدا، تحصیل معرفت و قرب الهی دانست و ابراز داشت: انسان در دنیا بر خلاف اهداف خداوند عمل می‌کنند و به جای عبادت خدا، بازار شیطان پرستی داغ است.

وی افزود: انسان به جای تحصیل معرفت سرتا پا جهل است و نسبت به دین و معارف دین جاهل است و به جای تحصیل اخلاق بازار بداخلاقی داغ است و به جای مزین بودن به فضائل اخلاقی به رذائل اخلاقی مزین است.

حجت اسلام اسلامی تبار گفت: انسان به جای تقرب به پروردگار با انجام گناهان روز به روز در حال دور شدن از خداوند است و حضرت آدم گناه نکرد، اما با انجام یک ترک اولی از بهشت اخراج شد و از خدا دور شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات