۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۲۳۵۶۸
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

باید پاسخ قاطعی به روحانی‌نماهایی که بیانیه شرارت صادر کرده اند داده شود

باید پاسخ قاطعی به روحانی‌نماهایی که بیانیه شرارت صادر کرده اند داده شود
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: امروزه برخی روحانی‌نماها بیانیه شرارت صادر کرده و بر طبل اغتشاشات می کوبند و روحانیون و فضلای انقلابی باید پاسخی محکم به آنان بدهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه طلاب و فضلای استان قزوین که در زیرزمین مدرسه عالی فیضیه قم برگزار شد، به موضوع اغتشاشات اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: سر فتنه گران به سنگ خواهد خورد؛ چراکه مردم نشان دادند که خواهان نظام و انقلاب هستند و با وفاداری، جوانمردی، قدرشناسی و ... در صحنه های مختلف همچون حماسه 13 آبان امسال، حاضر شده و در مقابل فتنه ایستادند.

وی به موضوع فتنه در قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند متعال در آیه دوم و سوم سوره عنکبوت فرموده است: «أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَکُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ * وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذينَ صَدَقُوا وَ لَيَعْلَمَنَّ الْکاذِبينَ / آیا مردم گمان کردند که آنان رها می شوند تا بگویند ایمان آوردیم و آنها (به وسیله عمل) آزمایش نخواهند شد؟! * بی تردید کسانی را که پیش از آنها بودند (طبق سنّت جاریه خود به توجیه تکلیف) آزمودیم پس بی تردید علم ازلی خداوند درباره کسانی که راست گفتند تحقق می یابد و درباره دروغگویان (نیز) تحقق می یابد ، و صدق راستگویان و کذب دروغگویان ظاهر می گردد».

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به نقش منافقان در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در آیه 11 سوره عنکبوت فرموده است: «وَ لَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ لَيَعْلَمَنَّ الْمُنافِقينَ / مسلماً خداوند مؤمنان را می شناسد و به یقین منافقان را ( نیز ) می شناسد».

امام جمعه قزوین بیان داشت: فتنه بدتر از قتل است؛ چراکه اتفاقات بسیار ناگواری در فتنه صورت می گیرد که یکی از آنان قتل است و فتنه بسیار گسترده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه وجه مشترک دشمنان ما استکبار است، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 82 سوره مائده فرموده است: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذينَ أَشْرَکُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ قالُوا إِنَّا نَصاري‏ ذلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَکْبِرُونَ / مسلّما سرسخت ترین مردم را در دشمنی با کسانی که ایمان آورده اند ، یهود و مشرکان خواهی یافت و نزدیکترین آنها را در دوستی با مؤمنان کسانی می یابی که گفتند: ما نصاراییم. این بدان سبب است که گروهی از آنان کشیشان و راهبان اند و آنها تکبر و بزرگ منشی نمی ورزند».

وی با تأکید بر اینکه خدا با مستضعفان است، ابراز داشت: در آیه پنجم از سوره قصص آمده است: «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ / و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم».

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان ساخت: برخی به صورت برنامه ریزی شده و برخی نیز فریب خورده دست به اقداماتی همچون انداختن عمامه روحانیون می زنند؛ اما یقینا این کار باعث بالارفتن حرمت و کرامت چادر، عمامه روحانیون، نیروی انتظامی، امنیت، رهبر انقلاب و ... خواهد شد.

امام جمعه قزوین در پایان بیان داشت: امروز شاهد هستیم که برخی روحانی‌نماها بیانیه شرارت صادر کرده و بر طبل اغتشاشات و عدم وحدت می کوبند و طلاب، روحانیون و فضلای انقلابی باید بر دهان آنان بزنند و پاسخی محکم به آنان بدهند.

م/باید بر دهان روحانی‌نماهایی که بیانیه شرارت صادر کرده اند زده شود

همچنین حجت الاسلام والمسلمین صفی خانی، مدیر مرکز خدمات حوزه استان قزوین و حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخته و موارد مورد نیاز طلاب همچون بیمه، مسکن، تبلیغ و ... را بیان کردند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام درگاهی از نمایندگان طلاب استان قزوین نیز به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت.

ارسال نظرات