۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۲۳۵۹۶
امام جمعه موقت کاشان بیان کرد؛

نکات تفسیری آیه ۲۷ سوره مبارکه ابراهیم

نکات تفسیری آیه ۲۷ سوره مبارکه ابراهیم
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار به تفسیر آیه ۲۷ سوره مبارکه ابراهیم پرداخت و ایمان را ابزاری نجات بخش در آخرت توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۲۷ سوره مبارکه ابراهیم که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: خداوند در آیات گذشته این سوره توحید و اعتقادات صحیح و اعمال صالح و انسان مومن واقعی را به درختی تنومند و شجره طیبه سرسبز با میوه چهار فصل تشبیه کرد.

وی افزود: درختان بهشتی درختانی بسیار تنومند و ریشه داری هستند که توصیف آن قابل بیان نیست، همیشه بهار و سرسبز و بارور و مانند ایمان مومن که اخلاق و رفتار صحیح است همیشه زنده و پویا و استوار است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مومن واقعی شبیه درخت تنومند شجره طیبه است که حمایت خداوند را دارد و خداوند اجازه نمی‌دهد تحت تاثیرهوای نفس و وسوسه‌های شیاطین انس و جن قرار بگیرد و منحرف شود.

وی ادامه داد: امروز برخی که با پول بیت المال مشهور شدند و به مال و ثروت و شهرت رسیدند با گفتار و رفتار خود در فضای مجازی که نشانه منحرف شدن آن‌ها است به دین و خوش شهدا دهن کجی می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: هرچند امروز تنها تعداد معدودی با رفتار و گفتار و بی حجابی و بی عفتی مردم را به اغتشاش دعوت می‌کنند، اما در مقابل این افراد، ملت ایران بدون اینکه تحث تأثیر این افراد قرار بگیرند محکم و استوار ایستاده اند و با آن‌ها مقابله می‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه خداوند در دنیا و آخرت مراقب مومنان واقعی است تصریح کرد: مومنان واقعی در آخرت نمی‌تواند منحرف شود بلکه منظور از آخرت، آخرین لحظه عمر، دروازه آخرت و شب اول قبر است که شیطان انسان را فریب می‌دهد.

وی افزود: ایمان تنها ابزاری است که می‌تواند انسان را در دروازه آخرت و در آخرین لحظه عمر و شب اول قبر که شیطان از چهار جهت فشار می‌آورد نجات دهد، از این رو خداوند در آخرین لحظه عمر به کمک انسان‌های با ایمان آمده و اجازه نمی‌دهد شیطان ایمان او را بگیرد.

امام جمعه موقت کاشان افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، چشم انسان در آخرین روز دنیا و نخستین روز آخرت به عالم آخرت بازمی شود و نخستین چیزی که برای او تجسم می‌شود مال و فرزند و اعمال او است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: در آخرت از مال و ثروت انسان تنها یک کفن و از فرزندان تنها بردن جسد او تا قبر و دفن است و تنها اعمال صالح انسان است که از زمان قبر تا روز قیامت و تا لحظه میزان حساب با او و همراه او است و به فریاد انسان می‌رسد.

وی افزود: انسان اگر ولی خدا باشد اعمال صالح او به شکل خوشبوترین انسان و با لباس‌های فاخر نزد او آمده و او را به شادی و بهشت بشارت می‌دهد و به او خوش آمد می‌گوید، چنین انسانی از لحظه‌ای که وارد قبرمی شود قبر او نورانی می‌شود و درب بهشت به روی او باز می‌شود و به آرامش کامل آخرت می‌رسد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات