۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۷۲۳۸۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

باید با بارش اندیشه‌، فضاهای گفتمانی را تقویت کنیم

باید با بارش اندیشه‌، فضاهای گفتمانی را تقویت کنیم
اصفهان ـ حجت الاسلام فوقی گفت:جهاد تبیین، استفاده همه جانبه از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود و قابل وجود برای تبیین فضای واقعی و دور از تحریف برای نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی فوقی صبح امروز در نشست جمعی از مبلغین، مدیران و کارکنان تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان اصفهان به مناسبت 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان، ضمن گرامیداشت این روز گفت: 25 آبان سال 1361 روزی است که هرگز از ذهن‌ها زدوده نمی‌شود و مردم اصفهان بر این روز می‌بالند، چراکه در این روز ۳۷۰ لاله‌ خونین عملیات محرم، در میدان امام (ره) و خیابان‌های اطراف آن بر روی دستان مردم بدرقه شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تشییع باشکوه 370 شهید در یک روز باعث شد مردم استان اصفهان با عزمی جزم‌تر در دفاع از اسلام و کشور خود ظاهر شوند، خاطر نشان کرد: این حماسه و ایثار آن‌چنان درخشان بود که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی و مظهر غیرت و ایثار دانستند.

وی این حماسه عظیم را برگ زرینی از حماسه‌آفرینی، ولایتمداری، ایثار و صبوری ملت ایران و مردم استان اصفهان در تاریخ انقلاب برشمرد و افزود: ۲۵ آبان، نماد دلدادگی، ایثار و شدت علاقه‌مندی مردم اصفهان به انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام فوقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای به منحرف کردن اندیشه و اعتقاد جوانان و نوجوانان و خدشه به ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن از همه ابزارهای موجود برای به انحراف کشاندن اندیشه‌های جوانان استفاده می کند و متاسفانه با ایجاد جذابیت‌های ظاهری در میدانی که ما برای گفتگو و تبلیغ انقلاب باز کرده‌ایم، بازی می‌کند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین حرف تمامی بود که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، اظهار کرد: ما باید خودمان در عرصه‌ بیان واقعیت‌ها میدان‌داری کنیم و فرصت تحریف را از دشمن بگیریم، جهاد تبیین، استفاده همه جانبه از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود و قابل وجود برای تبیین فضای واقعی و دور از تحریف برای نسل جوان است.

وی به رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امروز سازمان تبلیغات اسلامی نه فقط برای جوانان مذهبی و انقلابی و روشن ساختن مسیر حرکت انقلاب اسلامی آمده، بلکه با رویکرد تحولی در تبلیغ، به دنبال آن است که فرصت برابری را برای فهم دین، آرمان‌های انقلاب و اسلام برای نسل جوان فراهم کند.

حجت الاسلام فوقی ارتباط صمیمانه و مؤثر با نسل جدید را ضرورتی برای نجات جوانان از دام بهاییت و وهابیت و امثال آن دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد رفتاری ما در عرصه تبلیغ باید فهمیدن، گوش کردن و شنیدن حرف های جوانان و نوجوانان باشد.

وی در ادامه افزود: گفتمان‌سازی برای جوانان و نوجوانان یک ضرورت انکارناپذیر است و باید با تکرار و بارش اندیشه فضاهای گفتمانی را تقویت کنیم.

حجت الاسلام فوقی تصریح کرد: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی، مردمی کردن تبلیغ است و لذا از مباحث آموزشی و فرصت‌ تبلیغ توسط افرادی که در زمان‌های کوتاه می‌توانند موثر باشند و همکاری کنند همچون ورزشکاران، هنرمندان، اصناف و غیره، به عنوان ظرفیت‌های ناب تبلیغی استفاده کرده و ظرفیت‌سازی خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب طی سال‌های گذشته و در بیانیه‌ها و بیاناتشان مسیر و افق‌های پیش رو را برای ما روشن کرده‌اند، اظهار کرد: شاید باشند افرادی که ظاهر مذهبی نداشته باشند ولی در فضاهای گفتمان‌سازی می‌توانند به کمک انقلاب اسلامی بیایند، لذا باید بتوانیم ارتباط خودمان را فارغ از ظواهر افراد تعریف کنیم؛ این روزنه‌ای برای حرکت‌های تحولی خواهد بود.

وی یکی از مشکلات و مسائل حوزه‌ی تاثیرگذاری را، عدم آموزش مسؤولان و نیروهای مؤثر و ارزشمند عنوان کرد و گفت: متاسفانه در حوزه‌های مسؤولیتی، معلمی و سایر مناصب، به حرفه و تخصص افراد توجه نشده و نمی‌شود و قبل از ورود به یک منصب هیچ آموزشی به افراد داده نمی‌شود، البته کشور ما مردان و زنان تاثیرگذار فراوانی داشته و دارد که تاثیرشان به خاطر حرفه و محدوده‌ی جذب خودشان بوده است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیا خواهان و دوستدار بسیار دارند و تاثیرگذار هستند، افزود: لازم است انسان‌هایی موثر و با وجود در جامعه داشته باشیم؛ انسان با وجود انسانی است که موثر و گرمابخش است و البته بی‌تفاوت به محیط پیرامونی خودش نیست.

حجت الاسلام فوقی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در استان اصفهان برای برداشتن بارهای زمین مانده در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و تبلیغی و سایر زمینه‌ها به دور از نمایش تلاش می‌کند. مقدمات این عملیات، تغییر چیدمان انسان‌های موثر و فعال در سازمان تبلیغات اسلامی و افزایش کارایی است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات