۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۲۴۰۲۵
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی دشمن برای سوریه سازی ایران

برنامه‌ریزی دشمن برای سوریه سازی ایران
حجت‌الاسلام احمدی گفت: دشمن با تمام امکانات و رسانه‌های خود برای سوریه سازی ایران برنامه‌ریزی کرده بود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز، در جمع طلاب مدارس علمیه استان، اظهار داشت: بررسی روندها در آشوب های اخیر و حادثه تروریستی زاهدان، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دشمن برای سوریه سازی ایران است.

وی افزود: با دو گزاره می‌توان بـه ایـن نتیجه رسید که دشمنان در اغتشاشات اخیر همان رویکردی را دنبال می‌کردند که در سوریه اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: در اغتشاشات و حوادث تروریستی امسال تمرکز دشمنان بر روی تضعیف و بی‌اعتبار سازی نیروی انتظامی و نیروهای حافظ امنیت بود.

وی ادامه داد: درواقع بی‌اعتبار سازی نیروی انتظامی، باعث می‌شود که هرج‌ومرج در کشور بیشتر شده و آن‌ها نتوانند بحران و اغتشاشات را مـدیریت کنند و در نتیجه زمان اعتراضات طولانی می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: طولانی‌تر کردن اعتراضات و درنتیجه تضعیف نیروهای حافظ امنیت رویکردی بود که در سوریه اتفاق افتاد و عنان مدیریت از دست حکومت سوریه رها شد.

وی خاطرنشان کرد: در سوریه محور عبری - غربی - عربی بر روی اقوام به‌خصوص قـوم كُرد تمرکز زیادی داشتند. در کشور ما هم در این دوره بر روی فعال‌سازی گسـل اقـوام تمرکز ویژه‌ای صورت گرفت.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار داشت: اینکه در این وضعیت به بهانه فوت یک زن از قـوم کـُرد، بلافاصله گروهک‌های تروریستی کُردی همچون کومله فعال شد، به معنای برنامه‌ریزی مدل سوری در ایران توسط سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: لذا می‌توان به این نتیجه رسید کـه مـدل سوریه سازی کشورها یک راهبرد اساسی در نظر صهیونیست‌هاست که برای کشورهای محور مقاومت در نظر گرفته‌شده است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات