۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۷۲۴۰۷۸
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

از ظرفیت مساجد در جهاد تبیین استفاده شود

از ظرفیت مساجد در جهاد تبیین استفاده شود
حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: باید در مقابل هجمه های دشمنان بیدار باشیم و حربه‌های آنها را به خوبی بشناسیم و برای بصیرت افزایی و دشمن شناسی در جامعه تلاش کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیران مرکز خدمات با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: این گونه توهین‌ها و شعارهای هنجارشکنانه مسئله جدیدی در جمهوری اسلامی نیست و از روزی که انقلاب به پیروزی رسید دشمنان همواره درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی بودند.

وی بیان کرد: دشمنان از ابتدا مخالف انقلاب اسلامی بوده و به دنبال حکومت سکولار در ایران بودند اما با حاکمیت جمهوری اسلامی در کشور طبیعی است که کشور را رها نمی‌کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: در طول 43 سال گذشته تحرکات دشمن در کشور بسیار شدیدتر بود اما انقلاب اسلامی با اقتدار آن را پشت سر گذاشت مانند جنگ تحمیلی، ترورهای منافقین و تحرکات مشابه که نشان می‌دهد دشمن در هر زمان برنامه‌های اقتضایی دارد و باید در مقابل این دشمنی‌ها بیدار بود همچنان که امام علی علیهالسلام می‌فرماید لا تذوقوا النوم الا غرارا او مضمضه.

وی تصریح کرد: اینگونه اقدامات دشمنان نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در مسیر صحیحی قرار دارد؛ البته باید دشمنان و حربه‌های آنها را به خوبی بشناسیم و برای بصیرت افزایی و دشمن‌شناسی در جامعه تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی گفت: دشمنان بنا دارند تا اهداف امام راحل و تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری در کشور اجرایی نشود و امروز که مدتی از این وقایع گذشته است بسیاری متوجه شده‌اند چه دست‌هایی پشت صحنه اغتشاشات بوده است؛ بخش مهمی از این فتنه‌انگیزی‌ها در خارج و بخشی در داخل طرح ریزی می‌شود و در آینده مشخص خواهد شد که دشمن در داخل کشور در چه بخش‌هایی سرمایه‌گذاری کرده است تا این مسائل را ایجاد کند.

وی با اشاره به توهین‌هایی که به روحانیت می‌شود، بیان کرد: روحانیت اصیل و انقلابی در مسیر انبیاء و اهل‌بیت(ع) است و اینگونه توهین‌ها علیه روحانیت برای اولین بار نیست. در طول تاریخ نیز به پیامبران سنگ می‌زدند و توهین می‌کردند ولی پیامبران راه الهی خود را با صلابت ادامه دادند.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: وقتی روحانیت اصیل این مسائل را در تاریخ داشته است طبیعی است از بسیاری از مسائل این‌چنینی وحشت نمی‌کند و عملاً مسیر خود را انتخاب کرده است و به خوبی در رسالت حوزوی خود انجام وظیفه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مسائلی که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند کوتاهی می‌کنیم، افزود: رهبری بارها بر جهاد تبیین تأکید داشته‌اند و ضرورت دارد که روحانیت در این عرصه ورود کرده و مساجد در این زمینه مسئولیت سنگینی دارند‌. زمانی که جوان و نوجوان ما اطلاعات لازم سیاسی و دینی و اعتقادی خود را در مسجد کسب نکند، طبیعی است که مسائلی که دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی مطرح می‌کنند را باور می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی تأکید کرد: مساجد در موضوع شناساندن دشمن و حربه‌ها و ابزارهای آنها به جوانان و نوجوانان باید فعال‌تر عمل کنند و در جلسات پرسش و پاسخ با استفاده از روحانیون و اساتید مجرب به سؤالات جوانان پاسخ دهند.

ارسال نظرات